یک کارشناس سیاسی گفت: بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر شرط روی اسب بازنده بودن عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی، یک تحلیل واقعی از شرایط موجود بود.

به گزارش گویای صنعت به نقل از دانشجو، جعفر قنادباشی کارشناس مسائل سیاسی در رابطه با عملیات طوفان الاقصی و تأثیرات آن در روند مبارزات ملت مظلوم فلسطین اظهار داشت: عملیات طوفان الاقصی از هر نظر در مقایسه با ۱۰ جنگی که در طی ۲ دهه گذشته میان فلسطینی‌ها و اسرائیل به وقوع پیوست، متفاوت بوده و در مرتبه‌ی بسیار بالاتری قرار دارد. این عملیات چه از نظر نوع غافلگیری ارتش رژیم صهیونیستی و چه از نظر حجم آتشی که در مدت بسیار کم مناطق حیاتی اسرائیل را مورد حمله قرار داده و یا از نظر تعداد تلفاتی که به اسرائیل وارد کرده و حتی از نظر تعداد اسرا و تصرف مناطق و شهرک‌های آزاد شده، متفاوت است.

وی افزود: ما طی ۲ دهه گذشته شاهد جنگ‌های متعددی بین ۲ طرف بوده‌ایم. از جمله جنگ ۲۲ روز،   ۵۱ روزه، ۸ روز، ۱۱ روز، ۱۲ روز و چند جنگ ۱ و ۲ روزه. اما هیچ کدام با طوفان الاقصی قابل مقایسه نیست. این عملیات از هر نظر بالاتر بوده و سطح متفاوتی دارد. در عملیات‌های گذشته هیچ‌گاه فلسطینیان نتوانسته بودند این‌گونه دست به غنیمت گیری و اسیرگیری بزنند. هیچ‌گاه در این ۷ دهه نتوانسته بودند شهر‌های خود را بازپس بگیرند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: فلسطینیان هیچ‌گاه نتوانسته بودند تلفات عظیمی به اسرائیل بزنند. به خصوص که برخی از این تلفات و اسرا صاحب منصبان نظامی این رژیم غاصب کودک‌کش هستند. ویژگی دیگر این عملیات آمادگی شاخه‌های مقاومت از حزب‌الله تا انصارالله و حشد‌الشعبی برای حمایت و ورود به جنگ است. این موضوعات موازنه قدرت را به نفع جبهه مقاومت تغییر می‌دهد. هر چه رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر شود، مقاومت تنومندتر خواهد شد.

قنادباشی تصریح کرد: رژیم غاصب همواره در تلاش بود موقعیت خود را در منطقه تثبیت شده نشان دهد. به خصوص در شرایط کنونی کوشش داشت از شرایط تدافعی خارج و جبهه و جنبه تهاجمی به خود بگیرد. با روی کار آمدن گروه‌های افراطی در دولت رژیم صهیونیستی، کوششی ایجاد شده بود که یک اسرائیل آسیب‌ناپذیر را به جهانیان و کشور‌های منطقه القا کنند. این عملیات تمامی کوشش‌ها را متوقف کرده و نشان داد آن‌ها در موقعیت انفعال و ضعف هستند.

وی افزود: طوفان الاقصی به مردم و کشور‌های منطقه آسیب‌پذیری شدید اسرائیل را نشان داد. واقعیت پایان اسرائیل با طوفان الاقصی به رخ کشیده شد. این موضوع روند عادی‌سازی کشور‌های منطقه با رژیم صهیونیستی را متوقف خواهد کرد. حکام منطقه وقتی ببینند که رژیم صهیونیستی در حال سقوط است طبیعی است که علاقه خود به عادی‌سازی را کم‌رنگ کرده از بین ببرند.

قنادباشی  اظهارداشت : بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر شرط روی اسب بازنده بودن عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی، یک تحلیل واقعی از شرایط موجود بود. هشدار به کشور‌هایی بود که در مسیر عادی‌سازی قدم برمی‌دارند و تصور می‌کنند نزدیک شدن به این رژیم می‌تواند آن‌ها را در صحنه‌های مختلف پیروز کند.

وی تاکید کرد: رهبر انقلاب هشدار دادند که در موضوع عادی‌سازی به‌جای سود، دچار زیان خواهید شد. چرا که این رژیم در حال غرق شدن است. هر کسی که با شخص در حال غرق شدن همراه شود، غرق خواهد شد. این یعنی سرمایه‌گذاری و شرط بر روی اسب از پیش باخته. تحلیل رهبر انقلاب مثالی مبتنی بر واقعیت موجود بود است.