سرهنگ مومنی گفت: طرح جناغی ها بمنظور نظم بخشی به تردد خودروها در بزرگراهها در حال اجراست.

به گزارش گویای صنعت، سرهنگ احسان مومنیدرباره ترافیک امروز شهر تهران گفت : با رصد مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز دوشنبه ششم شهریور ماه از سطح معابر بزرگراههایی شهر تهران داشتیم شاهد معابری خلوت در سطح پایتخت بودیم که همین موضوع شاید باعث افزاریش سرعت و سبقت ها توسط برخی رانندگان بی احتیاط و احتمال افزایش تصادفات گردد .
سرهنگ مومنی گفت : بزرگراههای صیاد، اشرفی و امام علی (ع ) ، یادگار، باقری همچنین محدوده آزادگان و آزادراه در هر دو مسیر دارای ترافیکی روان و خلوت می باشد و در مسیر خیابان آزادی ودماوند در وضعیت خوبی را شاهد هستیم .
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود : محدوده بزرگراه های نواب ، همت از توانیر و زین الدین وضعیت ترافیکی نیمه سنگین ولی در حال حرکت و در محدوده جنوب به شمال تونل توحید نیز شروع ترافیک را شاهد هستیم .
وی بیان داشت : برخی رانندگان ممکن است با دیدن خلوتی معابر شهر تهران ، قصد سرعت و سبقت جهت زودتر رسیدن و یا قصد انجام حرکات نمایشی و لایی کشی که به این دسته از رانندگان توصیه میگردد فریب خلوتی معابر را نخورند چرا که همیشه حادثه در کمین است و سرعت های بالا همیشه خطر ساز و خطر آفرین می باشند پس با رعایت قانون ، همواره با سرعت مقرره در سطح معابر خلوت صبجگاهی و خلوت تردد نمایید .
وی همچنین گفت : تیم های پلیس راهور تهران بزرگ بمنظور اجرای طرح جناغی ها در معابر بزرگراهی حضور دارند تا از حرکت و تغییر مسیرهای ناگهانی خودروها جهت ورود به رمپ ها و خروجی بزرگراهها خودداری کرده و با این کار نظم خاصی را به معابر شهری بدهند .
سرهنگ مومنی بیان داشت : یکی از موضوعاتی که در شهر تهران باعث تصادفات می شود تغییر مسیرهای ناگهانی برخی رانندگان بی احتیاط است که بدون زدن راهنما قصد گردش و عبور از یک مسیر را به صورت ناگهانی دارند که این اقدام آنان باعث بروز تصادفات شدید خواهد شد و رانندگان می بایست قبل از انکه بخواهند در یک مسیر نسبت به تغییر مسیر اقدام نمایند می بایست دیگر رانندگان را از این موضوع با زدن راهنما آگاه سازند تا حادثه و تصادفی روی ندهد.