خبرنگاران به راستی سمبل تعهد، وظیفه‌شناسی، دلسوزی، آگاهی‌بخشی و مطالبه‌گری هستند که حتی جانشان را برای روشنی بخشی و عینیت بخشیدن به "نون والقلم مایسطرون" در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

به گزارش  گویای  صنعت،  علیرضا فخاری استاندار تهران به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار پیام تبریکی ارسال کرد؛

متن پیام از این قرار است:
خبرنگاران به راستی سمبل تعهد، وظیفه‌شناسی، دلسوزی، آگاهی‌بخشی و مطالبه‌گری هستند که حتی جانشان را برای روشنی بخشی و عینیت بخشیدن به “نون والقلم مایسطرون” در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

هفدهم مرداد روز خبرنگار یادآور ایثارگری و رشادت خبرنگاران شهیدی چون محمود صارمی؛ مرتضی آوینی، خبرنگاران شهید هواپیمای”سی ۱۳۰” و همه خبرنگاران متعهد و دلسوزی می‌باشد که با مسئولیت و آزادی به نگاشتن حقایقی می‌پردازند که رشد و توسعه جامعه را ثمر می‌بخشد و همواره به مثابه دیده‌بانان امین جامعه در عرصه‌های مختلف پرچم آزادی، آگاهی و امید را افراشته‌اند.

طبق حدیثی از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس»؛ از همین‌رو می توانیم حق‌گویی و مطالبه‌گری حق، توسط خبرنگاران عزیز را مجاهدتی عظیم و فداکاری فرهنگی سترگ بنامیم و قدردان آن باشیم.

روز خبرنگار را به همه خبرنگاران ایران اسلامی و خبرنگاران عزیزفعال و ساعی در استان تهران تبریک و تهنیت عرض نموده و برای این عزیزان موفقیت و سربلندی در انجام وظایف خطیرشان را آرزومندم.