دکتر علیرضا فتحی نیا گفت: در اواخر مرداد ماه کارگران و همکاران خوب و زحمتکش این شرکت درخواست‌هایی را از دوران مدیران قبلی از جمله تبدیل وضعیت همکاری و افزایش حقوق پیگیری می‌کردند که مدیریت جدید به آنها رسیدگی کرد.

به گزارش گویای صنعت، دکتر علیرضا فتحی نیا معاون امور شرکت های صندوق ذخیره و نماینده ویژه موسسه در خصوص شرکت ماشین سازی اراک گفت: در اواخر مرداد ماه کارگران و همکاران خوب و زحمتکش این شرکت درخواست‌هایی را از دوران مدیران قبلی از جمله تبدیل وضعیت همکاری و افزایش حقوق پیگیری می‌کردند که مدیریت جدید به آنها رسیدگی کرد.

معاون امور شرکت‌های موسسه با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری که حمایت از تولید بدون توجه به کارگر میسر نیست و باید موانع از سر راه تولید برداشته شود، تصریح کرد: دکتر حمیدرضا نجف پور کردی مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان دستور عارضه یابی، تعامل و مذاکره در راستای همکفری و همدلی با کارگران را صادر کرد به گونه ای که علاوه بر تامین رضایت کارگران، موجبات رونق و جهش تولید در ماشین‌سازی ارک را فراهم نماید.

فتحی‌نیا با اشاره به تدابیر صورت گرفته توسط مدیرعامل موسسه و پیگیرهای میدانی و دستورات ایشان جهت حل و فصل مسائل شرکت ماشین سازی گفت: در این ایام حدود ۲۴ جلسه کاری با مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونان، مدیران لایه‌های مختلف و سرپرستان و نمایندگان جامعه کارگری این شرکت برگزار شد و با توجه به وسعت ماشین‌سازی اراک در هر جلسه ۲۷ نفر حضور داشتند و هر جلسه حدود ۵ ساعت به طول می‌انجامید.

وی با بیان اینکه در این جلسات ضمن عارضه‌یابی، تبیین، روشنگری و شفاف‌سازی از عمکردها و استراتژی‌های موسسه مطرح شد، گفت: خوشبختانه کارگران پس از اطلاع از اهداف، استراتژی‌ها و عملکردهای هیات مدیره و مدیرعامل موسسه و برنامه‌ریزی آنان برای ماشین‌سازی اراک، نسبت به آینده این شرکت امیدوار شدند و با جدیت و همت بیشتر نسبت به پیشبرد فعالیت ها و وظایف محوله همراه شده اند.
معاون امور شرکت‌های موسسه دغدغه‌های کارگران را تبدیل نیروهای پیمانکاری و حجمی که مدت زمان زیادی در راستای اعتلای این شرکت تلاش کردند و خواهان تبدیل وضعیت همکاری با شرکت بودند، عنوان کرد و گفت: در این خصوص مقرر شد تا آیین‌نامه‌ای تدوین شود تا بر اساس شاخص‌های ارزیابی و امتیازبندی و آزمون بتوان نیروهای مستعد و متخصص را از بین آنان جذب و بکارگیری کنیم.

فتحی‌نیا بیان اینکه برخی از این کارگران بیش از ۱۵ سال است که به صورت پیمانکاری با ماشین‌سازی همکاری می‌کنند و با تغییر پیمانکار مشکل امنیت شغلی برایشان ایجاد می‌شود، گفت: تدوین آیین‌نامه و ایجاد کارگروه برای رسیدگی به این دغدغه کارگران بارقه امید به ادامه فعالیت در ماشین سازی اراک را ایجاد کرد.

وی افزود: عملیاتی شدن و اجرایی کردن تعهدات ماشین سازی اراک به حجم قراردادهای عظیم در حال انعقادش نیازمند انگیزه کارگران در افزایش کمی و کیفی تولیدات، و کنترل و کاهش ضایعات است.

معاون امور شرکت‌های موسسه با تشکر و قدرانی از مدیران ارشد استان مرکزی گفت: خوشبختانه با همکاری، همدلی و بصیرت استاندار، فرماندار و سایر مدیران ارشد این استان از موج سواری معاندین جلوگیری شد و از امروز صبح کارگران دستگاه‌ها را روشن و کار خود را آغاز کردند تا با قدرت و قوت در این ایام تعطیل جبران مافات کرده و حجم تولید را جبران کنند و انشااله ما هم پاسخگوی تعهدات خود به آنان خواهیم بود.