معاون صنایع‌دستی کشور، کردستان را استانی پیشتاز در حوزه صنایع‌دستی معرفی کرد و گفت: ساخته‌های دست هنرمندان صنایع‌دستی این استان بی‌بدلیل است.

به گزارش گویای صنعت،  مریم جلالی در بازدید از غرفه صنایع‌دستی استان کردستان در نمایشگاه بین‌المللی تهران که با همراهی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان انجام شد با اشاره به اینکه کردستان در حوزه تولیدات آثار صنایع‌دستی دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فراوانی است، اظهار کرد: این ظرفیت بی‌بدیل نیازمند توجه ویژه است.

معاون صنایع‌دستی کشور با بیان اینکه بخش مهمی از این حوزه وابسته به تبلیغات و معرفی کالاهای تولیدی است، افزود: هنرمندان باید در این زمینه به ما کمک کنند تا با به‌روز کردن صنایع‌دستی مطابق سفارش‌های جهانی، در زمینه صادرات این محصولات موفق‌تر عمل کنیم.

جلالی یادآور شد: امید است با حمایت از هنرمندان توانمند این استان، شاهد افزایش ظرفیت صادرات و رونق اقتصادی در کشور باشیم.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌‌‌ماه سال‌جاری افتتاح و به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند باحضور در سالن‌های ۸ و۳۸A غرفه صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان دیدن کنند.