سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از 19 هزار ثوب پوشاک خارجی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از 60 میلیارد ریال برآورد نموده اند.

به گزارش گویای صنعت، سرهنگ کارآگاه “مهدی افشاری” گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف محل دپوی کالای قاچاق در محدوده کهریزک شدند.
وی عنوان داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص گردید مقادیری البسه خارجی قاچاق در انباری در آدرس کهریزک، میدان عشقی تخلیه و دپو گردیده که به وسیله توسط خودوری شوتی کالای خارجی را به این مکان منتقل و سپس به بازار ارسال می نماید.
سرهنگ افشاری افزود: مامورین این پلیس محل موصوف را بازرسی که مشخص گردید محل یک باب انبار کالا بوده که مشاهده می نمایند مقادیری پوشاک زنانه در محل دپو که طی استعلام از سامانه های گمرکی مشخص گردید فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی بوده و کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نگردیده است.
این مقام انتظامی افزود: کالاها شامل ۱۹ هزار و ۴۹۵ ثوب انواع لباس مردانه و زنانه (پیراهن ،شلوار و …) محصول کشور چین بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی گردید.
این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند، اضافه کرد: با سرمایه گذاری در ورود و خروج کالای قاچاق و ارز نابودی صنایع کشور را هدف نگیرید. لذا از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.