نهمین نشست کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان ری با دستور کار اتخاذ تمهیدات لازم جهت برگزاری اردوهای دانش آموزی راهیان نور به ریاست معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و باحضور اعضا در ساختمان فرمانداری برگزار شد.

به گزارش گویای صنعت، نهمین نشست کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان ری با دستور کار اتخاذ تمهیدات لازم جهت برگزاری اردوهای دانش آموزی راهیان نور به ریاست مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و باحضور اعضا در سالن جلسات شهدای مدافع حرم ساختمان فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه که باحضور سرهنگ قنبری فرمانده ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم «ع»، شیخ محمدی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، بخشداران، شهرداران و رؤسای ادارات و دستگاه های اجرایی برگزار گردید، فرماندار ویژه شهرستان ری در سخنانی هرگونه تخصیص هزینه و امکانات جهت برگزاری اردوهای راهیان نور را نوعی سرمایه گذاری فرهنگی، اجتماعی و مذهبی خواند و گفت: بسیاری از معضلات و مشکلات امروز جامعه بویژه نسل جوان و نوجوان با برگزاری برنامه هایی مانند اردوهای راهیان نور قابل رفع می باشد.

باب الحوائجی افزود: اردوهای راهیان نور یکی از بهترین کارها جهت زنده نگاه داشتن یاد و نام و سیره عملی زندگانی شهدا و ایثارگران ما در ۸ سال دفاع مقدس است. برای یاد شهدا و الگو قراردادن شهدا هرکار که انجام بدهیم کم است. الان در غزه همه شاهد هستند که چه جنایاتی انجام میشود. در زمان جنگ تحمیلی نیز همین فجایع از جانب دشمن بود اما شهدای ما و ایثارکران ما با جانفشانی و از خود گذشتگی رفتند و اجازه ندادند وجبی از خاک ایران کم شود

وی ادامه داد: در روزهای جنگ تحمیلی کشور و مردم با سخت ترین شرایط ممکن روبرو بودند، اما بدلیل حاکم بودن روح خدایی و روح معنوی بر عموم جامعه مردم توانستند با از خود گذشتگی و ایثار روزهای سخت جنگ را پشت سر گذاشته و ایام شیرین فتح و پیروزی را رقم بزنند. امروز نیاز کشور ما شناساندن و معرفی آن روزها برای جوانان و نوجوانان و بالابردن روحیه معنوی در میان آینده سازان عزیز ایران است که برگزاری اردوهای راهیان نور یکی از بهترین و مؤثرترین راه های ممکن برای نیل به این هدف مهم است.

معاون استاندار تهران در ادامه افزود: وحدت و یکپارچگی مهمترین نیاز امروز ما می باشد. وقتی سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی فرمود ما ملت امام حسین هستیم، یعنی تمامی اقشار مختلف جامعه با اتحاد و همدلی در زیر یک پرچم و با یک هدف واحد گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز درحال حرکت و مبارزه است.

باب الحوائجی ادامه داد: همه ما میبایست در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سهیم باشیم. اگر امروز پس از گذشت چهار دهه هنوز یاد و نام دانش آموز بسیجی شهید حسین فهمیده در میان ملت ایران زنده است بدلیل روح ایمانی است که در جسم و روح این شهید عزیز جاری بوده است. این بهترین الگو برای قشر جوان ما می باشد و یکی از بهترین راه های الگوسازی شهدا برای جوانان و نوجوانان برپایی سفرهای معنوی راهیان نور می باشد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان گفت: برگزاری و تقویت اردوهای معنوی راهیان نور یکی از دستورات مورد تأکید مقام معظم رهبری به کلیه مسئولین کشور می باشد و قطعا عمل نمودن و سعی در اجرایی نمودن فرمایشات نایب برحق امام عصر ارواحناالفداه یک باقی الصالحات و ذخیره ارزشمند دنیوی و اخروی برای ما و تمامی مسئولین محترمی است که در این راه گام برداشته و با استفاده از امکانات موجود و درحد بضاعت برپایی اردوها را تسهیل می نمایند.