در یکصد و چهل و پنجمین پویش امید و افتخار، تعداد ۱۲۶ پروژه شهری منطقه ۵ با حضور مدیران عالی شهری، معتمدین محلات و خانواده شهدا در مجموعه ورزشی شهیدان رضایی افتتاح شد.

به گزارش گویای صنعت، روز شنبه ۱۴ مهرماه با حضور داوود گودرزی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، محمدرضا پوریافر شهردار منطقه ۵، حسین اوجاقی رییس سازمان ورزش شهرداری تهران، اصغر عطایی سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، معتمدین محلات و خانواده شهدا تعداد ۱۲۶ پروژه شهری منطقه ۵ افتتاح شد.

در ابتدای این برنامه محمدرضا پوریافر شهردار منطقه ۵ ضمن خیر مقدم حضور خانواده شهیدان رضایی، خدمت در شهرداری را افتخار و توفیق بزرگی برای همه همکاران دانست. وی با اشاره به بهسازی مجموعه ورزشی شهیدان رضایی، تسریع در بازگشایی این مجموعه ارزشمند را خواست مردم و معتمدین محلی برشمرد و علت عدم بهره برداری این مجموعه در طی قریب به ۶ سال را مشکلات تملکی دانست.

پوریافر ضمن بیان تسریع در حل این دست از مشکلات گفت: با توجه به نیاز مردم در دسترسی به امکانات و ظرفیت های ورزشی محلات، لازم است همه در جهت رضایت مردم کمک کنیم تا رضایت خداوند شامل حال ما گردد.

در ادامه این مراسم گروه سرود همصدایان طنین غدیر سرودهای حماسی در وصف مقاومت حزب اله لبنان و شهید سیدحسن نصرالله اجرا کرد.

سپس حسین اوجاقی رییس سازمان ورزش شهرداری تهران بر توجه ویژه به امر ورزش در دوره جدید مدیریت شهری اشاره کرد. وی بهره برداری از مجموعه های ورزشی و برگزاری رویدادهای ورزشی را دو رویکرد شهرداری برشمرد و در دسترس بودن و ارزان قیمت بودن خدمات را لازمه و ویژگی این مجموعه ها دانست.

اجاقی ضمن بیان افزایش قابل توجه سرانه ورزشی در شهر تهران، تعرفه های خدمات ورزشی شهرداری تهران را ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر به نسبت سایر اماکن ورزشی شهر برشمرد.

وی گفت: اتفاقات بزرگی در حوزه ورزش شهروندی صورت گرفته، از جمله مسابقات قهرمان شهر که یک میلیون نفر در آن شرکت کردند. رویکرد شهرداری تهران در حوزه ورزش انسجام بین مردم و بین محلات است.

در ادامه این برنامه تعدادی از معاونین منطقه از طریق ارتباط ویدیویی منتخبی از پروژه های منطقه را افتتاح کردند.

محمدامین سیف سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه، با حضور خانواده شهید سید جلال شرق آزادی پروژه کلنگ زنی مسقف سازی ایستگاه متروی شهرزیبا و ایجاد پلازا را افتتاح کرد.

سیف گفت: این پروژه در زمینی به مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع با هزینه ای بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان تا انتهای سال جاری به بهره برداری می رسد.

حامد امین مقدسی معاون فنی و عمرانی منطقه ۵ با حضور در محله بهاران، به همراه خانواده شهید محمدزاده بازارچه سرای محله بهاران را با محوریت بهره برداری بانوان سرپرست خانوار افتتاح کرد.

همچنین مجید رجبی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۵ ضمن حضور در بوستان امام رضا(ع) به همراه خانواده شهید پروژه مرمت و بهسازی این بوستان را افتتاح کرد.

رجبی گفت: اقداماتی نظیر اجرای ۳۵۰۰ متر مربع کفپوش، ۳۰ پایه چراغ، احداث و مرمت سرویس بهداشتی، مرمت زمین بازی کودکان به متراژ ۲۰۰ متر مربع و اجرای جدول و نهر سرپوشیده در این بوستان صورت گرفته است.

در ادامه دهاسی سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با حضور در باغ گلاریس، مجموعه شهردخت نوآوری را در جهت پرورش استعداد و خلاقیت دختران افتتاح کرد.

در انتهای این مراسم داوود گودرزی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران و شهردار سابق منطقه ۵ ضمن تشکر از زحمات همکاران ستادی منطقه و هیات امنای محلات، با ذکر سخنانی یاد شهید سید حسن نصرالله و سایر شهدای جبهه مقاومت را گرامی داشت.

گودرزی گفت: اقدامات بزرگی در حوزه حمل و نقل، خدمات شهری، عمرانی و اجتماعی و فرهنگی در این دوره مدیریت شهری صورت گرفته است. بیش از سه میلیون نهال کاشته شده، ۴۰ کیلومتر خط راه آهن شهری و مترو به بهره برداری رسیده، ۲۵ درصد کل معابر شهر آسفالت شده و توسعه بوستان ها و فضاهای ورزشی را شاهد بودیم. این ۱۲۶ پروژه شهری منطقه بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار مستقیم داشته که البته کل ارزش ریالی این پروژه ها در حدود یک هزار میلیارد تومان هزینه داشته است. این اقدامات ناشی از روحیه جهادی و زحمات همه همکاران در حوزه مدیریت شهری است.

وی در ادامه گفت: ما مدیون این مردم هستیم. اگر خدمت به خدا و مردم را ملاک عمل قرار دهیم موفق خواهیم بود. با مدیریت و روحیه جهادی و سرعت و دقت در انجام امور می توان خدمات بهتری به مردم ارایه داد.

شایان ذکر است در انتهای این برنامه از کتابچه پروژه های شهری منطقه ۵ رونمایی شد.