سردار "حسین رحیمی" با اشاره به اجرای چهار مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا در ماه گذشته، عنوان داشت: به منظور مقابله با جرایم و مفاسد اقتصادی در ماه گذشته طرح های تشدید مقابله با خودرو های شوتی، طرح تشدید برخورد با قاچاق کالا در سطح عرضه و طرح مقابله با قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی و طرح سراسری مبارزه کالای قاچاق ممنوعه بصورت جداگانه در سراسر کشور اجرا شد.

به گزارش گویای صنعت، سردار “حسین رحیمی” با اشاره به اجرای چهار مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا در ماه گذشته، عنوان داشت: به منظور مقابله با جرایم و مفاسد اقتصادی در ماه گذشته طرح های تشدید مقابله با خودرو های شوتی، طرح تشدید برخورد با قاچاق کالا در سطح عرضه و طرح مقابله با قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی و طرح سراسری مبارزه کالای قاچاق ممنوعه بصورت جداگانه در سراسر کشور اجرا شد.
وی در تشریح دستاوردهای این طرح ها گفت:در اجرای طرح تشدید مقابله با خودرو های شوتی۴۴۱۸ دستگاه انواع خودوری شوتی توقیف و برای متهمان دستگیر شده دراین طرح ۴ هزار و ۲۹ پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا افزود: ارزش کالای کشف شده در اجرای این طرح ۵۴۶ میلیارد تومان برآورد می شود.
سردار رحیمی در تشریح و جمع بندی نتایج طرح تشدید برخورد با قاچاق کالا در سطح عرضه، بیان داشت: در اجرای این طرح که با حضور نمایندگان وزارت صمت برگزار شد از ۳۱ هزار و ۹۴۱ واحد صنفی بازدید بعمل آمد.
وی با اشاره به پلمپ ۱۹۸ واحد صنفی متخلف به اتهامات مختلف از جمله احتکار و عرضه کالای قاچاق ،گفت: در اجرای این طرح ۳۹۴ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و ۳۶۸ پرونده برای متهمان بازداشت شده تشکیل شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا درتشریح نتایج اجرای طرح مقابله با قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: این طرح بصورت سراسری در مبادی رسمی و غیررسمی ، محورهای مواصلاتی، انبارها، محل دپوکالا ، سطح عرضه اجرا گردید.
وی با اشاره به تشکیل ۲۷۹ پرونده برای متهمان دستگیر شده در این طرح، گفت: در اجرا ی این طرح بیش از دو میلیون و ۳۰۰ قلم انواع داروی انسانی، بیش از ۲۹ هزار قلم انواع داروی دامی، بیش از ۸۲ هزار کیلو پور بدنسازی و نیروزا، بیش از ۱۰۷ دستگاه انواع تجهیزات پزشکی، و نزدیک ۸۸ هزار دستگاه تجهیزات آزمایشگاهی به ارزش ۱۳۹ میلیارد تومان کشف شد
سردار “حسین رحیمی” با اشاره به اجرای طرح سراسری مبارزه کالای قاچاق ممنوعه ، عنوان داشت: در اجرای این طرح که به مدت سه روز در سراسر کشور اجرا شد مقادیر قابل توجهی اقلام ممنوعه از جمله اسلحه، تجهیزات دریافت تصاویر ماهواره ای کشف شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه در اجرای این طرح از ظرفیت مرزبانی، پلیس های پیشگیری، راهور، آگاهی و فرماندهی انتظامی استان ها استفاده شد، گفت: ارزش اموال کشف شده در اجرای این طرح ۲۶۶۸ میلیارد تومان برآورد می شود.
سردار رحیمی با اشاره به تشکیل یک هزار و ۴۱۴ پرونده برای متهمان دستگیر شده در اجرای این طرح، بیان داشت: در اجرای این طرح ۹۶۹ دستگاه انواع خودرو حامل بار قاچاق توقیف که ۶۳۴ دستگاه خودروی آن مربوط به خودرو های موسوم به شوتی است.