مدیرعامل یک تولیدی در شهرک صنعتی قرچک به خبرنگاران گفت: با وضعیت موجود پیش آمده برای بخش تولید ممکن است دست به تعدیل نیرو بزنیم.

به گزارش گویای صنعت، علیرضا نوری گفت: پس از سالها تلاش در بالاترین سطح رقابت بین الملل و با ایجاد معضل از سوی مدیران بخش دولتی ممکن است شرکت جهان اروم ایاز مجبور به اخراج کارگران خود شود.

وی افزود: بیش از یک هزارو ۳۵۰ کارگر در سه شیفت طی فرایند آغاز تولید در این مجموعه فعالیت می‌کردند ولی سیاست‌های غلط واردات باعث بروز مشکلات عدیده شده است.
رئیس کمیته انجمن بافت نساجی ایران ادامه داد: متاسفانه واردات بی رویه و غیراصولی شرایط را برای تولیدکننده ها بغرنج نموده و همین امر گریبانگیر مجموعه ما نیز گردیده که امید می‌رود با اصلاح امور هرچه زودتر از تصمیم اخراج کارگر جلوگیری شود.
مدیرعامل شرکت جهان اروم ایاز گفت: با تمام معضلات پیش رو سعی در حفظ نیروهای خود نموده ایم ولی این امر حداقل تا ۲ ماه ادامه می‌باید و بیش ازین در توان نمیگنجد که حقوق و مزایا پرداخت کنیم.
وی اشاره کرد: بیش از ۹۰ درصد اشتغالزایی از جوانان شهرستان قرچک و اطراف تامین گردیده ولی ممکن است در صورت عدم رفع موضوع مربوطه عذر بخش عمده ای از نیروها را خواسته که بسیار نگران کننده خواهد بود.
نوری اظهار کرد:افزایش واردات در کشور باعث رکود گردیده و این شرکت را نیز شامل شده است.
مدیرعامل شرکت جهان اروم ایاز اذعان کرد: متاسفانه عمل به عکس فرامین مقام معظم رهبری در جهت حمایت از تولید با کارگر طی سالیان اخیر منجر به ورشکستگی و ضرر گردیده که باید چاره اندیشه شود.
او گفت: شرکت جهان اروم ایاز دارای استاندارد اکو که بالاترین تاییده در دنیاست را دارا میباشد و درحال حاضر با برترین برندها در حال رقابت است.
رئیس کمیته انجمن بافت نساجی ایران افزود: با در نظر گرفتن عوارض واردات می‌توان از تولید داخلی حمایت کرد و شرایط را سر و سامان داد.
نوری گفت: یکی دیگر از راهکارها پیش گیری از واردات است که این امر در سال ۹۷ باعث شکوفای تولید در یک هزارو ۵۶۰ قلم کالا گردید.
مدیرعامل شرکت جهان اروم ایاز در پایان خواستار پیگیری مسوولان ارشد استان و شهرستان شد تا مانع از اخراج کارگران و بیکار شدن صدها نفر شوند.