شمس احسان عضو و رئیس کمیته ورزشی شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با قهرمانان، پیشکسوتان و نخبگان ورزشی منطقه ۴ بر مقوله پر اهمیت ورزش تاکید کرد.

به گزارش گویای صنعت،در این نشست که با حضور شمس احسان عضو و رئیس کمیته ورزشی شورای اسلامی شهر تهران، اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزشی شهرداری، کمالی‌زاده شهردار منطقه ۴ و جمعی از مدیران شهری این منطقه برگزار شد، شمس احسان ضمن تشکر از مدیریت مدبرانه و علمی شهردار منطقه ۴ مدال آوران این منطقه را از افتخارات ملی  دانست.
وی با اشاره به آکادمیک شدن ورزش قهرمانی به همت شورای اسلامی شهر تهران گفت: در صدد هستیم که ورزش قهرمانی را به صورت آکادمی دنبال کنیم و به همت شورای اسلامی شهر  احداث ۸ مجموعه استعدادیابی ورزشی در شهر تهران در حال پیگیری و انجام است.
شمس احسان خطاب به ورزشکاران و نخبگان ورزشی این منطقه گفت: این گونه جلسات هم‌اندیشی به منظور شناسایی چالش‌های منطقه و مشکلات ورزشکاران آن برگزار می‌شود تا مطالبات و درخواست‌ها و معضلات آنها بررسی و رفع گردد.
وی در ادامه بر مناسب سازی معابر و پیاده‌روها، بوستان‌ها و فضاهای ورزشی برای ورزشکاران معلول و جانباز  تاکید کرد و گفت: مطالبات ورزشی تنها برای یک قشر از جامعه نمی‌باشد و تمامی مردم در هر شرایطی حق استفاده از این امکانات را دارند.
او ادامه داد: حمایت از ورزشکاران جانباز و معلول از برنامه‌های اصلی ماست و در این راستا مجموعه وسیع قمر بنی هاشم برای این عزیزان آماده شده است اما به علت دوری این مکان به برخی از نقاط شهر دو مجموعه در پهنه غرب و دو مجموعه در پهنه شرق در نظر گرفته شده که پس از راه‌اندازی و بازسازی در اختیار این عزیزان قرار خواهد گرفت.
شمس احسان در این راستا از شهردار منطقه ۴ نیز درخواست کرد که  مجموعه های در حال احداث این منطقه را برای افراد نابینا و معلول مناسب سازی نماید.
عضو شورای اسلامی شهر در ادامه قول‌هایی نیز درباره امکانات ورزشی کارکنان شهرداری تهران داد و گفت: با یاری خداوند قدم‌هایی نیز در این راه خواهیم برداشت.
وی ادامه داد: ایجاد عدالت در دسترسی به مراکز و فضاهای ورزشی برای همه شهروندان، از وظایف مدیریت شهری است و در این راستا و با توجه به تراکم جمعیتی بالای منطقه ۴ و  سرانه پایینی که در بخش ورزشی در برخی از محلات به ویژه در محلات کم برخوردار خاک سفید و شمیران نو این منطقه وجود دارد؛ می‌بایست برنامه ریزی های لازم  جهت شناسایی زمین های بلااستفاده نسبت به احداث مجموعه های ورزشی انجام گیرد.
در ادامه این جلسه هر یک از نخبگان و مدال آوران ورزشی منطقه ۴ مطالبات، خواسته‌ها و مشکلات خود را با مدیران ارشد شهر مطرح و راه حل دریافت کردند.
شایان ذکر است در پایان این نشست از افتخارآفرینان ورزشی منطقه ۴ تقدیر به عمل آمد.