سید عباس جوهری در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران مشترک با شهرستان قدس که در سالن اجتماعات شهید فخری‌زاده فرمانداری برگزار شد، بیان کرد: در طول ۳ سال گذشته به منظور ارتقاء سرانه آموزشی استان گام‌های موثری برداشته شده که در این حوزه قدردان اداره کل نوسازی، اداره کل آموزش و پرورش، خیرین و دیگر عوامل هستیم.

به گزارش گویای صنعت، سید عباس جوهری در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران مشترک با شهرستان قدس که در سالن اجتماعات شهید فخری‌زاده فرمانداری برگزار شد، بیان کرد: در طول ۳ سال گذشته به منظور ارتقاء سرانه آموزشی استان گام‌های موثری برداشته شده که در این حوزه قدردان اداره کل نوسازی، اداره کل آموزش و پرورش، خیرین و دیگر عوامل هستیم.

 

وی با بیان اینکه سرانه آموزشی شهرستان قدس سرانه مناسبی نیست، افزود: در راستای رفع کمبود سرانه آموزشی در شهرستان نیازمند استفاده از ظرفیت‌های استانی و حتی کشوری هستیم، نقش شورای آموزش‌و‌پرورش نیز در این حوزه بسیار مهم است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری ادامه داد: موضوع ارتقاء سرانه آموزشی شهرستان بایستی اولویت اول شورای آموزش و پرورش باشد تا به صورت مستمر رصد، پیگیری و به نتیجه ختم شود.

 

این مقام مسئول ضمن تاکید بر آسیب‌شناسی موضوعات مختلف مرتبط به حوزه آموزش و پرورش، گفت: موضوع مولدسازی را در دستور کار قرار دهید، از ظرفیت اوقاف نیز به صورت ویژه در این حوزه استفاده گردد تا بتوان گام‌های موثری در این حوزه برداشته شود.

 

جوهری عنوان کرد: یکی از پیشنهادات مطرح شده، حضور فعال مدیران کل ادارات مختلف و ارائه گزارش در نماز جماعت مدارس است که بایستی اجرای آن جدی گرفته شود زیرا دانش‌آموزان می‌توانند در جهت آگاه‌سازی و تبیین خدمات ارائه شده به مردم فعالیت نمایند.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در رابطه با اینکه حضور مدیران کل در نماز جماعت مدارس یکی از شاخصه‌های جشنواره شهید رجایی خواهد بود، گفت: در جلسات آتی به نمایندگی از تعدادی دانش‌آموز و فرهیختگان دعوت شود تا از نظرات این قشر از جامعه در جهت پیشبرد امور بهره‌مند شویم.