شهردار قرچک گفت: مدیریت شهری قرچک با محصول یک شرکت دانش‌بنیان با موش‌ها مقابله می‌کند.

 به گزارش گویای صنعت، محسن خرمی شریف در این خصوص اظهار کرد: جهت مبارزه با موش در سطح شهر با خرید محصول یک شرکت دانش‌بنیان که صرفاً جهت مقابله با موش‌ها تولیدشده و دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد ازجمله کاهش شدید جمعیت موش‌ها به مقابله با آن‌ها خواهیم پرداخت.
وی افزود: بر اساس اهمیت موضوع در دو مرحله خرید و آزمون آزمایشی این محصول در مناطقی از سطح شهر و جوی‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی به نتایج مطلوبی رسیده که با گسترش استفاده از این محصول در سطح شهر امسال شاهد شدید جمعیت این جوندگان موذی خواهیم بود.
این مدیر شهری خاطرنشان کرد: وجود موش در داخل جوی‌های آب تبدیل به یک صحنه زشت و عادی برای شهروندان شده است که مبارزه معمولی و سنتی با این جوندگان نتایج ملموسی در برنداشته است.
خرمی شریف گفت: با پیگیری موضوع و درخواست‌های شهروندان به دنبال راه‌حلی مناسب و تأثیرگذار رفتیم و با مذاکره با شرکت دانش‌بنیان رایان زرین سینا برای خرید و آزمایش این محصول به توافق رسیدیم که در دو مرحله آزمایش این محصول نتیجه بسیار مطلوب بود.
شهردار قرچک خاطرنشان کرد: شهرداری قرچک جزو اولین شهرهای کشور است که از این محصول دانش‌بنیان برای کاهش جمعیت موش‌ها استفاده می‌کند و تمام حساسیت‌های بهداشتی و محیط زیستی در این محصول دیده‌شده است.
وی در خصوص ترکیبات این محصل گفت: ترکیبات این محصول شامل نانو پودر پاششی S.C، آلژینات، ژله گیاهی، مواد معدنی، مواد پروتئینی، چربی و اسانس‌هایی در طعم‌های مختلف است. این ماده پس از مصرف درون معده موش به‌صورت خمیر سفت شده درمی‌آید و باعث انسداد دستگاه گوارش و فلج رودهای شده و سپس گاز متصاعد شده از واکنش محصول با اسید معده موش موجب سکته قلبی می‌گردد.
خرمی شریف مزایای نانو پودر غیر سمی کشنده موش نسبت به سموم شیمیایی را فاقد هرگونه سموم خطرناک برای انسان، دام‌ها و محیط‌زیست، استقبال موش‌ها به دلیل خوش‌خوراکی و اسانس‌های مختلف محصول، قابل‌استفاده در کلیه اماکن عمومی و خصوصی، فضاهای باز و بسته، زمین‌های کشاورزی و باغات، عدم مشاهده الشه به دلیل مرگ موش در لانه و یا محل امن خود، عدم بوی بد و متعفن الشه به دلیل وجود مواد معدنی دریایی غیر سمی در ترکیب محصول، عدم آلودگی آب‌های زیرزمینی و محیط‌زیست به دلیل حریری و سبک بودن و حل شدن این محصول در مواجهه با باران، سیالب و یا بالا آمدن آب جوی‌ها و مزارع، هشداردهنده نبودن محصول به دلیل فاصله زمانی بین مصرف تا مرگ، عدم بیماری یا مرگ ناشی از مصرف نانو پودر یا لاشه موش توسط جانواران دیگر، جذب مازاد محصول پس از تغذیه و مرگ موش‌ها در زمین به‌عنوان کود مغذی برای باغات و کشاورزی و ماندگاری بالای محصول عنوان کرد.