شهردارمنطقه 17 با اشاره به استمرا اجرای طرح نوماند، گفت: همزمان با فرا رسيدن دهه امامت و ولايت، منطقه 17 اقدام به آموزش جهادي جهت استمرار و اجراي طرح نوماند در سطح منطقه کرده است.

به گزارش گویای صنعت، رضا سیفی شهردار منطقه با اشاره به استمرار اجرای طرح جهادی نوماند در سطح منطقه، گفت: همزمان با فرا رسیدن دهه امامت و ولایت، منطقه ۱۷ اقدام به آموزش جهادی جهت استمرار و اجرای طرح نوماند در سطح منطقه کرده است.

وی ضمن ابراز خرسندی از استقبال شهروندان از اجرای این طرح، افزود: خوشحالیم که این طرح تا این اندازه مورد توجه و استقبال شهروندان قرار گرفته است؛ تولید آلاینده های مختلف پسماند که هرروز بر تعداد و تنوع آنها افزوده می شود، سبب شده علاوه بر خسارت به منابع اصلی مثل آب، هوا و خاک، با مقادیر زیاد مواد زائد مواجه باشیم.
شهردار منطقه ۱۷ تصریح کرد: بنابراین ضرورت دفع پسماند و راه و روش های اساسی و برنامه ریزی شده مورد نیاز است. در همین راستا اجرای طرح ارزشمند نوماند از اسفندماه سال گذشته شروع و تا به امروز با موفقیت اجرا شده است.
سیفی با اشاره به تشریح اقدامات اداره مدیریت پسماند منطقه در این خصوص، اظهار کرد: کارشناسان آموزش و اطلاع رسانی به صورت روزانه با حضور در مراکز عمومی و محور های سطح منطقه مثل بوستان ها، میادین میوه و تره بار، سراهای محلات و درمانگاه ها، خانوار و اصناف از ویژگی‌ها و مزایای طرح نوماند، چگونگی نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن شهرزاد در گوشی تلفن همراه، ثبت سفارش و تحویل پسماند خشک، شهروندان را نسبت به این طرح آشنا می کنند.
وی با بیان اینکه این اقدام در پی دستورالعمل شهردار محترم تهران درخصوص حذف زباله گردها و کتفی کولی ها از سطح شهر بوده است، تصریح کرد: شهروندان منطقه می‌توانند با نصب اپلیکیشن شهرزاد و مراجعه به بخش نوماند، درخواست خود را برای تحویل و فروش پسماندهای خشک، ثبت و روز و ساعت مراجعه ناوگان جمع آوری پسماند خشک را طبق زمان‌بندی دلخواه خود اعلام کنند.
شهردار منطقه ۱۷ بااشاره به اینکه یکی از مزیت‌های مهم این طرح حذف مافیای زباله در سطح شهر است، گفت: بیشترین میزان استقبال از این طرح در میان کودکان و دانش آموزان و مادران خانه‌دار بوده است‌ و از ابتدای این طرح تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ سفارش ثبت شده است.
سیفی خاطرنشان کرد: هر طرح جدید و نوینی نیاز به اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان دارد که در صورت آگاهی بخشی طرح با استقبال خوب و رضایت بیشتر شهروندان انجام می شود و طرح نوماند را با جدیت پیش خواهیم برد.