سردار رمضانی گفت: به دلیل افزایش درخواست های نقل و انتقال وسایل نقلیه و به منظور تسهیل ارائه خدمات به هموطنان عزیز، از روز دوشنبه 15 اسفند ساعت کاری مراکز تعویض پلاک 2 ساعت افزایش خواهد یافت.

به گزارش گویای صنعت،سردار “حسین رمضانی” معاون اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا ، با بیان اینکه برابر قانون بودجه ۱۴۰۱ پلیس راهور مکلف است کلیه مراحل شماره گذاری ، به استثنای بازدید و تایید اصالت خودرو و همچنین فک و نصب پلاک  رابه صورت غیر حضوری به مردم ارائه دهد، افزود : براساس تکلیف قانونی ، تمام فرآیندهای نقل و انتقال شامل نوبت دهی ، پرداخت خلافی ، احراز هویت و همچنین احراز محل سکونت را به صورت اینترنتی انجام می شود که افزایش رضایتمندی هموطنان عزیز را نیز فراهم آورده است.

وی تاکید کرد: حتماً در سال ۱۴۰۲ نیز فرآیندهای جدید به لحاظ زیر ساختی و … کیفی سازی و ارتقاء خواهد یافت تا هموطنان عزیز به سهولت بتوانند خدمات پلیس راهور را دریافت نمایند.

 

*افزایش ساعات کاری مراکز تعویض پلاک از ۱۵ اسفند*

معاون اجرایی پلیس راهور فراجا در ادامه ازافزایش ساعات کاری مراکز تعویض پلاک خبرداد و تصریح کرد : با توجه به افزایش درخواست های نقل و انتقال وسایل نقلیه در اسفند سال جاری و به منظور تسهیل ارائه خدمات به هموطنان عزیز، از روز دوشنبه ۱۵ اسفند سال جاری ، ساعت کاری مراکز تعویض پلاک ۲ ساعت افزایش یافته و تا ساعت ۱۶۰۰ فعال خواهند بود.

وی توصیه کرد: لازم است هموطنان عزیز به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی و جلوگیری از شلوغی و ازدحام جمعیت در مراکز تعویض پلاک ، حتماً رأس ساعتی که نوبت دریافت کرده اند در مراکز حاضر شوند و متعاملین نیز از آوردن همراهان اضافی به مراکز خودداری نمایند.

سردار رمضانی در ادامه با توصیه به جلوگیری از شلوغی در مراکز تعویض پلاک ، بیان داشت : آن دسته از هموطنان عزیزی که امکان و عدم انقضای اعتبار وکالت نامه های آنان برای تعویض پلاک ، می توانند به منظور جلوگیری از شلوغی مراکز ،انجام فرایند تعویض پلاک خود را به فروردین ماه سال جدید موکول کنند.

 

*استفاده از پهبادها در سفرهای نوروزی *

معاون اجرایی پلیس راهور فراجا با اشاره به استفاده از پهبادها در سفرهای نوروزی بیان کرد: پلیس راهور برای مدیریت و کنترل ترافیک در طرح نوروزی ، حتماً از توان و تجهیزات پهبادی استفاده خواهد نمود تا شاهد تسهیل در تردد ها باشیم .

وی افزود: در طرح نوروز ۱۴۰۲ از پهبادهای عمود پرواز و پهبادهایی که بامدت زمان طولانی پرواز می کنند را برای مدیریت ترافیک استفاده خواهیم کرد.

 

*ارائه ۷۲ میلیون خدمت در سال جاری *

سردار رمضانی با اشاره به آمار ارائه خدمات پلیس راهور در سال جاری اذعان داشت : در طول یازده ماه سال جاری ، بیش از ۷۲ میلیون خدمت توسط پلیس راهور فراجا به هموطنان عزیز ارائه شده است.

وی تصریح کرد : خدمات ارائه شده به مردم عزیز ، اغلب در حوزه های شماره گذاری ، گواهینامه رانندگی ، اجرائیات ،تصادفات ،توقیف وترخیص وسایل نقلیه بوده است.

 

*توصیه های مهم معاون اجرایی پلیس راهور در خصوص سفرهای نوروزی*

سردار رمضانی با اشاره  به کنترل معاینه فنی خودروها توسط دوربین ها ، گفت : باتوجه به اینکه دوربین های شهری نیز خودروهای فاقد معاینه فنی را تشخیص و جریمه می کنند ، لذا هموطنان عزیز قبل از مسافرت نوروزی برای تمدید معاینه فنی خودرو اقدام کنند تا با شرایط ایمن تر و مطمئن تری با خودروی خود سفر کنند.

وی ادامه داد: رانندگان عزیز، قبل از سفرهای نوروزی حتما تاریخ انقضای گواهینامه خود را بررسی کنند و چنانچه نیاز به تمدید بود هرچه سریعتر نسبت به تعویض و تمدید اعتبارگواهینامه رانندگی خود اقدام نمایند.

معاون اجرایی پلیس راهور فراجا در پایان به صاحبان و رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد : با توجه به اینکه یکی از مشکلات اساسی در مسافرت ها ، توقیف وسایل نقلیه ناشی از تخلفات و جرایم بالا برابر قانون می باشد ، لذا هموطنان عزیز نسبت به استعلام و تسویه حساب تخلفات وسایل نقلیه خود اقدام کنند تا در تعطیلات نوروز ، این موضوع باعث ایجاد مشکل نگردد.