رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت شهری ششم در تلاش است بودجه های لازم برای رفع نیازهای شهر فراهم کند که افزایش بودجه ۳ برابری منطقه ۲۱ در حوزه فرهنگی و اجتماعی به همین منظور بوده است.

به گزارش گویای صنعت،رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بازدید از منطقه ۲۱ شهرداری تهران با اقشار مختلف مردم دیدار کرد.
وی گفت: بحث نظارت بر چگونگی اجرای مصوبات یکی از وظایف شورای شهر تهران است که چنین بازدیدهایی در همین راستا صورت می گیرد.
معدنی پور در ادامه گفت: شورای ششم در شرایطی کار را در دست گرفت که اپیدمی کرونا تازه تمام شده بود و همین موضوع باعث شد ما با یک رکود سنگین در حوزه های مختلف از جمله حوزه فرهنگی و اجتماعی رو به رو باشیم. این رکود، کار را برای اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی به دلیل عدم حضور مردم در برنامه ها سخت کرده بود. ولی مدیریت شهری تلاش کرد با برگزاری برنامه های اجتماع محور، از جمله میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر و همچنین اجتماع امام رضایی ها، حضور اجتماعی مردم را رونق ببخشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: مدیریت شهری ششم در حالی کار خود را شروع کرد که با تعطیلی و غیر فعال بودن مجموعه های فرهنگی و هنری و اجتماعی و ورزشی در دوران پس از کرونا روبرو بود و بازگشایی آنها نیاز به بودجه زیادی داشت. لذا تلاش کرد با اختصاص بودجه کافی، زمینه را برای بازگشایی و به روزرسانی مجموعه ها فراهم نماید.
وی گفت: شورای ششم بودجه های مناسبی در نظر گرفت و مصوب کرد و شهرداری تهران و به ویژه شهرداران مناطق نیز تلاش کردند بودجه هایی را که شورای شهر بنا بر نیاز در حوزه های مختلف، مخصوصاً حوزه فرهنگی و اجتماعی اختصاص داده بود را، تأمین و مورد استفاده قرار دهند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: افزایش بودجه شهرداری و تحقق آن در طول ۳ سال گذشته، حاصل زحماتی است که شهرداران مناطق و همکاران محترمشان متحمل می شوند.
معدنی پور ادامه داد: شهروندان تمامی مطالبات شهری خود را از شهرداری می خواهند. در حالی که به دلیل نبود مدیریت یکپارچه شهری، پیگیری تمامی این خواسته ها امکان پذیر نیست و متأسفانه به دلیل نبود این یکپارچگی در مدیریت شهری، ما با مشکلات زیادی رو به رو هستیم. اما با این وجود، تمام تلاش این است تا مطالبات مردمی و نیازهای مناطق، تأمین شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: نیازها در شهر تهران بسیار زیاد است و مدام بر تعداد آنها افزوده می شود. در چنین شرایطی ما ضمن جبران عقب ماندگی ها، باید نیازهای جدید و به روز را نیز پاسخگو باشیم. با وجود اینکه تلاش های بسیاری برای رفع مشکلات صورت می گیرد؛ هنوز با نقطه مطلوب، فاصله زیادی داریم.
معدنی پور گفت: از رویکردهای مهمی که در این دوره مدیریت شهری و شورا مورد توجه قرار گرفت؛ موضوع خانواده محوری است. در همین راستا بود که در همین منطقه ۲۱، بودجه فرهنگی و اجتماعی سه برابر شده و مجموعه های جدیدی در حوزه زنان و خانواده در حال شکل‌گیری است.
گفتنی است این دیدار مردمی با نمازگزاران مسجد سیدالشهدای شهرک هاشمی نژاد در منطقه ۲۱، بعد از نماز ظهر و عصر به همراه مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری صورت گرفت.