دهمین نشست کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان ری به ریاست معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و باحضور اعضا در محل ساختمان فرمانداری برگزار شد.

به گزارش گویای صنعت دهمین نشست کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان ری به ریاست مهدی باب الحوائحی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و باحضور اعضا در محل سالن جلسات شهدای مدافع حرم فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در این نشست و در ابتدای سخنان خود با اشاره به عنوان جلسه گفت: هرکدام از این موارد از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار بوده و نیاز به برنامه ریزی مناسب و کار جدی در آن حوزه دارد.

وی افزود: برخود لازم میدانم که از اهالی خوب و شریف شهرستان ری به جهت برگزاری باشکوه مراسمات عزاداری ایام شهادت حضرت زهرای مرضیه «س» تقدیر و تشکر نمایم. این نشان از عهد بستن اهالی ری با ائمه اطهار دارد. همچنین برخود لازم میدانم از تمامی بخشداران، شهرداران، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی، رؤسای ادارات و دستگاه های اجرایی، اصحاب رسانه، تمامی گروه های جهادی، هیئات مذهبی، موکب داران و خیرین گرامی و در رأس آنها از محضر حضرت حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه معزز شهرری و حضرت حجت الاسلام قاضی عسکر تولیت معزز آستان سیدالکریم «ع» تقدیر و تشکر نمایم.

باب الحوائجی ادامه داد: مردم ولایی و انقلابی ایران اسلامی در روز نهم دیماه سال ۸۸ دِین خود را به نظام و خون پاک شهدا ادا نمودند که تقارن این روز با سالروز شهادت سردار پرافتخار سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی اهمیت این روز را دوچندان نموده است. شهید عزیزی که در ابتدا یک زاهد و عارف الی الله بود‌. قدرتی که او در وجود خود پیدا کرده بود ناشی از ترس از محضر خداوند تبارک و تعالی بود. چشمان نافذی که خداوند به او عطا کرده بود ناشی از شب زنده داری های سحرگاه بود‌.

وی ادامه داد: سیره حاج قاسم باید به یک الگو برای ما تبدیل شود‌. اینکه ما فقط برای این روز مراسمات گرامیداشت برگزار نماییم کافی نیست. بلکه مکتب حاج قاسم باید در محتوای رفتاری و مدیریتی ما قرار بگیرد‌. عکس و فیلم های بسیار زیادی از شهید عزیزمان موجود است. اما نکته مهم آن است که این زیبایی در زندگی شخصی و کاری ما نمود پیدا نماید و بر رفتار و کردار ما اثر مثبت بوجود بیاورد‌.

معاون استاندار تهران افزود: در موضوع عفاف و حجاب میبایست کارگروهی تشکیل شود و در آن از تمامی گروه های جهادی فعال در این حوزه استفاده شود. بعنوان یک موضوع نرم افزاری و کار پژوهشی، مطالعاتی و عملیاتی باید به این حوزه نگاه شود. ما علاوه بر توجه به موضوعات حجاب در زمان فعلی میبایست از امروز برای سالهای آینده برنامه ریزی نماییم.

فرماندار ویژه ری ادامه داد: موضوع مهم بعدی که با آن روبرو می باشیم برگزاری انتخابات در اسفندماه است. انتخابات برای کشور و نظام مانند یک نبض تپنده است. نبضی که از طریق رگ ها به قلب بعنوان مرکز مجموعه متصل می شود. قلب در اینجا اقشار مختلف مردم می باشد. عمل پمپاژ عزت و آزادی و اقتدار توسط مردم در رگ های نظام انجام می شود. قلب تپنده نظام مردم شریف ایران اسلامی می باشد.

وی اشاره کرد: در میان ۴ راهبردی که مقام عظمای ولایت برای ما تبیین فرموده اند، موضوع مشارکت حداکثری از بیشترین اهمیت برخوردار است. امروز چشم تمامی دشمنان و معاندین کشورمان به میزان مشارکت و حضور مردم در روز ۱۱ اسفندماه و پای صندوق های اخذ رأی می باشد که پس از آن رفتار آینده خود را در قبال ایران برنامه ریزی و تنظیم نمایند.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان افزود: همه ما و تمامی علاقه مندان و دلسوزان نظام و انقلاب باید در بحث تحقق مشارکت حداکثری ورود نماییم. در این میان استفاده از ظرفیت بی نظیر آموزش و پروش بسیار مهم است. آموزش و پرورش یک جامعه بسیار فرهیخته و قوی است که باید در این زمینه خط مشی ارائه نماید. خانواده ۷ هزار نفری معلمین و فرهنگیان در شهرستان ری یک ظرفیت بسیار قوی است که باید از آن استفاده نمود.