به مناسـبت رزمایش فاطمی طی مراسمی در استان زنجان 313 سری جهیزیه تامین شـده توسط بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها به نوعروسان نیازمند اهدا شد.

به گزارش گویای صنعت،  به مناسـبت رزمایش فاطمی طی مراسمی در استان زنجان ۳۱۳ سری جهیزیه تامین شـده توسط بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها به نوعروسان نیازمند اهدا شد. این جهیزیه ها شــامل اقلام اساســی زندگی از جمله یخچال ، فرش، اجاق گاز، جاروبرقی، بخاری گازی ، لباسشویی، پنکه و… هر سری به ارزش حدود ۳۰ میلیون تومان است که به همت بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها و مشارکت خیران استان زنجان و استان های معین کشور تامین شده است . این کار خیرخواهانه با هدف ایجاد سهولت در ازدواج جوانـان، ترویج ازدواج آسـان و حمایت از نوعروسـان کم برخوردار که شرایط مالی مناسب برای تأمین جهیزیه را ندارند، انجام شد. اهدای۳۱۳ سری جهیزیه به نوعروسان ِ استان زنجان یکی از برنامه های خیریه همزمان با سفر هیات ریاست جمهوری به استان زنجان بوده است. در راستای این مراسم نشست خبری با حضور جمعی از هیئت همراه ریاست جمهوری و مسئولین استانی و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل محترم بنیاد جناب حاج آقای فولاد برگزارشد .
مدیر قرارگاه جهاد اجتماعی کشوربنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها فاطمه چوپانی در بیانات خویش درباره این مراسم بیان کرد : خیریه آبشار عاطفه ها از سال ۱۳۸۰ در شهر مشهد مقدس فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر بیش از ۹۰۰ نمایندگی و ۱۰ هزار پرسنل و بیش از ۳۰۰ هزار نفر را در کشور تحت حمایت دارد و همچنین هدف این بنیاد کمک به خانواده های ایتام، سادات، زنان سرپرست خانوار، نخبگان تحصیلی، ازدواج و تامین جهیزیه، تحکیم بنیان خانواده ، فرزند آوری می باشد و در این زمینه ها فعالیت دارد و در استان زنجان با سفر محترم ریاست جمهوری و هیئت همراه در این استان حضور پیدا کرده است .
بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها بر حسب وظیفه اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه را برای نوعروسان تحت حمایت این استان در نظر دارد که در تاریخ ۱۶ دی ۱۴۰۲ این مراسم با حضور مسئولین کشوری و لشکری و جمعی از مزدوجین برگزار می شود.
چوپانی فرصت را مغتنم شمرد و از همه خیرین بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها در سراسر کشور تقدیر و تشکر نمود و همچنین از پرسنل خدوم آبشار عاطفه ها در استان زنجان ودر نقطه نقطه این استان و بالاخص در شهرستان های کم برخوردار استان کمال تشکر و قدر دانی را نمود که در خط مقدم فقر به صورت جهادگرانه تلاش می کنند تا بتوانند به بهترین نحو به خانواده های تحت حمایت این بنیاد و نیازمندان این استان کمک کنند .
چوپانی ادامه داد: تسهیل در امر ازدواج را یکی از رویکردهای اصلی نهادهای حمایتی و تشکل‌های خیریه معرفی کرد و با توجه به ایجاد قرارگاه جهاد اجتماعی کشور که وظیفه رسیدگی به استان‌ها و محرومیت‌زدایی را برعهده دارد از ابتدای سال ۱۴۰۲ همزمان با سفرهای استانی ریاست‌جمهوری این بنیاد اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی بنیاد و اهداء جهیزیه به استان‌های کم‌برخوردار را در راس امور قرارداده است و لذا درخوزستان با ۱۳۳ سری، آذربایجان شرقی با ۳۱۳سری و کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۳ سری و کردستان ۱۱۰ سری و دراستان چهارمحال و بختیاری با اهداء ۲۰۰ سری جهیزیه و در استان کردستان با اهداء ۱۱۰ سری جهیزیه و و در استان البرز با اهداء ۱۱۰ سری جهیزیه و هم اکنون نیز دراستان زنجان با اهداء ۳۱۳ سری جهیزیه به مزدوجین جوان به فعالیت و مهروزی با حمایت خیرین استان تهران ادامه داده است و انشاالله این حرکت جهادی همواره در راس امور قرارخواهد گرفت تا در چالش جوانی جمعیت نقش بسزایی داشته باشیم.

مدیرعامل محترم بنیاد جناب حاج آقا فولاد تسهیل در امر ازدواج را یکی از رویکردهای اصلی نهادهای حمایتی و تشکل‌های خیریه معرفی کرد وگفت: تلاش داریم با تمرکز بر اولویت‌های اصلی جامعه که ازدواج یکی از کاربردی‌ترین نیاز مردم به ویژه نسل جوان است در ایجاد شرایط مناسب برای تشکیل خانواده موثر باشیم‌. وی با بیان اینکه بکارگیری مشارکت‌های اجتماعی در فرآیند نیکوکاری به نیازمندان باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد، اضافه کرد: فراهم نمودن بستر مشارکت خیرین در زمینه کمک به نیازمندان باید با یک سازوکار مناسب فرهنگ‌سازی و توسعه پیدا کن تا چالش جوانی جمعیت و کمک به جوانان در راس امور قرارداشته باشد. وی در بیانات خویش اذعان داشتند: این بنیاد تحت نظارت وزارت کشور و فعالیت‌هایش را از رمضان سال ۱۳۸۰ در مشهد آغاز کرده است ومحور فعالیت‌های این بنیاد کمک به به زنان سرپرست خانوار در جهت اشتغال و کارآفرینی اجتماعی برای اقشار ضعیف ، حمایت از طلاب مستعد، جانبازان زیر ۱۰ درصد و تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان است.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: همزمان با سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت به استان زنجان مراسم ازدواج و اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند همچنین افتتاح اولین کارگاه تولید دستمال کاغذی نیز برگزار شد.
حجت الاسلام احمد صالحی در مراسم افتتاح اولین کارگاه تولید دستمال کاغذی در استان زنجان با بیان اینکه این کارگاه باهدف اشتغالزایی افتتاح شده است، اظهار کرد: همزمان با سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت به استان زنجان مراسم ازدواج و اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند همچنین افتتاح اولین کارگاه تولید دستمال کاغذی نیز برگزار شد.
وی گفت: جوانان جویای کار، نیازمندان و افرادی که از لحاظ مسائل زندگی دارای محرومیتی هستند، می‌توانند با کمک ما و سرمایه کم، یک کارگاه کوچک با رعایت قوانین و کسب مجوزهای لازم ایجاد کنند.
وی با تقدیر از مجموعه آبشار عاطفه‌ها در شکل گیری این کارگاه و اهدای جهیزیه به نیازمندان افزود: این مجموعه خیریه در استان‌های مختلف با اهدای جهیزیه، آزادی زندانیان، ایجاد کارگاه‌ها و بکارگیری جوانان، رفع مشکلات درمانی، آموزش و سایر موارد کارهای ارزشمندی انجام داده و بار مشکلات معیشتی مردم را کم کرده است.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پایان بیان کرد: در کشور مجموعه‌های پای کار از قبیل موسسات مردم نهاد، خیریه و خیران وجود دارد که با همت وزارت کشور و معاونت اجتماعی ایجاد شده است.