در راستای تعیین تکلیف کالا‌های متروکه دادستان تهران به همراه اصحاب رسانه از گمرک فرودگاه امام(ره) بازدید کردند.

به گزارش گویای صنعت،علی صالحی، دادستان تهران در این نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر بیانات رئیس قوه قضاییه بر حفظ حقوق عامه گفت: تعیین تکلیف کالا‌های متروکه به عنوان حقوق عامه و صیانت از آن همواره مورد تاکید رئیس قوه قضاییه بوده و این موضوع مهم را در دادستانی تهران مورد پیگیری قرار دادیم.

‏‎دادستان تهران اظهار داشت: تعداد ۲۷ دستگاه خودرو آمبولانس و تعدادی خودروی های سواری چانگان در پارکینگ‌های گمرک غرب تهران با پیگیری های دادستانی ترخیص شد، همچنین تعداد ۲۶۷ ردیف کالای بلاصاحب در فرودگاه مهرآباد و تعداد ۱۰۵۰ ردیف کالای بلاصاحب در گمرک فرودگاه امام(ره) تعیین تکلیف و رای قطعی صادر و تحویل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) شد.
‏‎وی افزود: صدور دستور استقرار نمایندگی سازمان غذا و دارو و استاندارد در محل مدیریت اموال تملیکی استان، پاسخگویی برخط به استعلامات لازم قبل از فروش و انهدام کالاها و صدور دستور انتقال کالا‌های سلامت محور دارای شرایط خاص دمایی از دیگر دستورات صادر شده در این راستا بود.
‏‎صالحی خاطر نشان کرد: پیگیری و تخصیص ۷ انبار مجموعاً به متراژ ۱۱ هزار و ۳۰۰ متر مربع به مدیریت اموال تملیکی استان تهران و پیگیری و تخصیص انبار دارای امکان سرمایش جهت تخلیه و بارگیری گوشت‌های وارداتی در گمرک فرودگاه امام (ره) نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.
دادستان استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام شده در گمرک فرودگاه امام(ره) و عملکرد و همکاری های خوب سازمان های همجوار، بر ادامه این روند تاکید کرد.

غلامحسین نوحی مدیرکل گمرک فرودگاه امام(ره) در این نشست خبری گفت: گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی و گمرک فرودگاه امام(ره) به عنوان بزرگ‌ترین مرز هوایی کشور بر کنترل ورود و خروج کالا و مسافر نظارت دارد.
مدیرکل گمرک فرودگاه امام(ره) با اشاره به آمار و عملکرد این اداره کل در ۵ ماهه سال جاری گفت: درآمد گمرک فرودگاه امام(ره) ۷۹ هزار میلیارد ریال و سهم واردات آن در ۵ ماهه ۳میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بوده است.
وی در زمینه کالاهای متروکه اظهار داشت: ۶۴۰ ردیف کالای خطرناک تحویل سازمان اموال تملیکی شده است و ۲۳ هزار قبض کالای متروکه از زمان دستور مقامات قضایی تعیین تکلیف شده اند.
نوحی افزود: با اصلاح قانون مدت زمان متروکه شدن کالا از ۳ ماه به ۵ ماه گام موثری در حمایت از شرکت های تولیدی برداشته شد.
مدیرکل گمرک فرودگاه امام(ره) در مورد اختصاص انبار نگهداری گوشت گفت: با توجه به این که این اداره کل گمرک تخصصی واردات گوشت های گرم می باشد با همراهی و پیگیری های انجام شده توسط شهرفرودگاهی انباری به وسعت ۳ هزار و ۵۰۰ متر در اختیار گمرک قرار گرفت تا نسبت به نگهداری کالاهای حمل یکسره اقدام گردد.