علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی از موزه‌های رضا عباسی و دوران اسلامی بازدید کرد.

به گزارش گویای صنعت، علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور، پیش از ظهر امروز (شنبه ۲۱ بهمن) از موزه‌های رضا عباسی واقع در خیابان شریعتی و موزه دوران اسلامی واقع در خیابان سی تیر بازدید کرد.
در بازدید از موزه رضا عباسی، ناهید نجفی مدیر این موزه، هادی میرزایی مدیرکل موزه‌ها و پرهام جانفشان مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران حضور داشتند.
نجفی در این بازدید گفت: موزه رضا عباسی اشیاء مختلفی از قبل از اسلام تا دوره قاجار را در بر گرفته و شامل تالارهای مختلفی از جمله هنر اسلامی، نگارگری و خوشنویسی است و هر سال، حدود یک ششم تا یک پنجم اشیاء موزه تغییر می‌کند تا همواره جذابیت بازدید داشته باشد.

دارابی هم با اشاره به بازدید روزانه به‌طور متوسط ۸۰۰ نفر در ایام نوروز از موزه رضا عباسی، بر پویاتر شدن این موزه با برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مرتبط و شاخه‌های بینا رشته‌ای تأکید کرد.
وی سپس به موزه دوران اسلامی رفت که زیرمجموعه موزه ملی ایران است.
جبرئیل نوکنده، رئیس کل موزه ملی ایران در این بازدید گفت: موزه دوران اسلامی در دو طبقه ساماندهی شده و برخی آثار آن شهرت جهانی دارد، از جمله محراب کاشی زرین فام مشهور به «درب بهشت».
قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در این بازدید با اشاره به برپایی نمایشگاه «شکوه ایران باستان» در چین، بر تداوم برگزاری چنین رویدادهایی برای معرفی هر چه بیشتر فرهنگ و تاریخ ایران تأکید کرد.