مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه جمع‌آوری خطوط انتقال فاضلاب شرکت آبفای منطقه ۶ تهران گفت: استفاده مجدد از پساب و بازچرخانی پساب و استحصال پساب آنجایی دارای اهمیت می شود که با توجه به افزایش روز افزون جمعیت، کاهش نزولات جوی و خشکسالی در سالیان اخیر باعث کاهش سطح آب منابع زیر زمینی و کاهش منابع سطحی گردیده و بشر را مجبور کرده به دنبال استفاده از منابع آبی جدید باشد.

به گزارش گویای صنعت، احمد عبدی عنوان کرد: این مهم در منطقه ۶ باتوجه به وسعت شبکه آن با حدود ۱۱۰۰ کیلومتر ، در حال انجام بوده و از منابع آبی به دست آمده از تصفیه فاضلاب، ضمن جلوگیری از آلودگی منابع آب زیرزمینی در تامین آب در بخش‌های کشاورزی، صنعت و آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.
وی افزود: در بخش کهریزک با توجه به اینکه تصفیه‌خانه کهریزک نیاز به ارتقاء دارد، مطالعات و بررسی‌های تصفیه‌خانه در حال انجام بوده و با تأمین اعتبار لازم، از سال آینده ارتقا تصفیه‌خانه کهریزک استارت می‌خورد.

مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه جمع‌آوری خطوط انتقال فاضلاب شرکت آبفای منطقه ۶ تهران خاطرنشان کرد: در صورت تحقق این مهم و با توجه به آنکه جمعیت بخش کهریزک در حال افزایش است، با هدایت فاضلاب به سمت تصفیه‌خانه و بازچرخانی آن، می‌توان در بخش‌هایی از جمله کشاورزی و صنعتی محدوده مذکور از این آب استفاده کرد.

عبدی با تأکید بر ضرورت اصلاح خط انتقال به منظور ارتقاء تصفیه‌خانه کهریزک، ادامه داد: تصفیه‌خانه نیز با توجه به ظرفیت و جمعیت ساکن در این منطقه، نیاز به تأمین اعتبار حدود ۳۰۰ میلیارد تومانی دارد که انجام آن در دستور کار می باشد.

وی عنوان داشت: بر اساس ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها نسبت به تامین آب در بخش‌های صنعتی و کشاورزی اقدام شده و به دنبال تأمین بخشی از آب مورد نیاز در این حوزه‌ها از طریق بازچرخانی هستیم.

مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه جمع‌آوری خطوط انتقال فاضلاب شرکت آبفای منطقه ۶ تهران گفت:
عبدی خاطرنشان کرد: آبفای منطقه ۶ حدود ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب اجرایی شده داشته و نوسازی شبکه فاضلاب و بخش‌های دچار فرسودگی را در دست اقدام دارد که در ابتدا اجرای ۱۰ کیلومتر بازسازی لوله‌های فاضلاب از جنس آزبست سیمانی در محدوده خاورشهر در برنامه کاری است.

وی با اشاره به مشکلاتی که فرسودگی لوله‌های فاضلاب برای شهروندان اعم از گرفتگی، پس زدگی فاضلاب و … به وجود می‌آورد، گفت: طی برنامه‌ریزی که از دو سال گذشته در بخش خاورشهر انجام شده، نوسازی شبکه فاضلاب را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و این پروژه تاکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و موجب برطرف شدن بسیاری از چالش‌ها و مشکلات در محدوده خاورشهر شده است.