برای اولین بار در کشور صنف مشاورین املاک شهرستان ری با ارائه راهکار و امضای تفاهم نامه با شرکت تکسا « شرکت فعال در زمینه مالیات» توانست معضل بزرگ مالیاتی مشاورین املاک سراسر کشور را مرتفع سازد.

به گزارش گویای صنعت،علی محسنی توانا رییس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان ری در دومین همایش این صنف طی گفتگویی با خبرنگاران، بیان کرد: برای اولین بار در کشور صنف مشاورین املاک شهرستان ری با ارائه راهکار و امضای تفاهم نامه با شرکت تکسا که ارائه دهنده راهکار تخصصی اصناف و مشاغل متصل به سامانه مودیان است توانسته معضل بزرگ دستگاه های کارتخوان و موضوع ودیعه های طرفین قرار داد را مرتفع سازد.

وی افزود: این معضل ایجاد شبهه برای اداره دارایی کرده بود چون این اداره ودیعه را بعنوان درآمد تلقی می کرد. لذا اتحادیه املاک شهرستان ری با هزار و نهصد و هفت واحد صنفی دارای مجوز برای اولین بار در کشور با کمک شرکت تکسا توانست برنامه اندرویدی در خصوص مالیات بر درآمد را محاسبه و طبق قانون تنظیم کند تا این دستگاه برای مشاورین املاک کل کشور به کار گرفته شود.

محسنی توانا اظهار کرد: در ادامه نیز از یک برچسب اینترنتی محاسبه نرخ نامه در حضور بیش از پانصد از نفر مشاورین املاک این شهرستان رونمایی و آموزش داده شد.

یاسر دستمالچیان دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار و مستغلات کشور بعنوان نماینده وزارت راه و شهرسازی در این مراسم، اتحادیه مشاورین املاک شهرستان ری را با عنوان اتحادیه خلاق و پیشرو خواند و گفت: رونمایی از دستگاه کارتخوانی را شاهد بودیم که کار امور مالیاتی را تسهیل می سازد.

وی یادآور شد: مشاوران املاک مجاز معمولا از واحدهای غیر مجاز رنج می برند که با گشت مشترک ویژه طبق قانون ساماندهی، شناسایی و برخورد می شود و دسترسی به سامانه هایشان نیز قطع می گردد.

دستمالچیان با اشاره بر اینکه در گذشته چون افراد غیر مجاز قابل شناسایی نبودن فرار مالیاتی رخ می داد، گفت: طبق قانون ۵ ساماندهی و ماده ۱۱ قانون الزام به تنظیم سند، مراجعین و مشاورین املاک موظف به ثبت قراردادشان در سامانه هستند و به همین سبب با قطع دسترسی به سامانه دست سودجویان کوتاه می شود.

وی ادامه داد: چون شفافیت مالیاتی در صنف مشاورین املاک وجود نداشت بعضاً مشاوران دچار مشکل می شدند خرسندیم که توانستیم با این دستگاه کارتخوان بیعانه را از کمیسیون تفکیک و مالیات به درستی احتساب گردد.

دومین همایش بزرگ مشاورین املاک شهرستان ری با حضور عابدینی معاون مدیر کل امور مالیاتی جنوب استان تهران، کشاورز رییس اتاق اصناف شهرستان ری، خالقی نماینده فرمانداری ویژه شهرستان ری، مسئول حراست اداره صمت شهرستان ری و هیئت رییسه اتحادیه مشاورین املاک شهرستان ری در فرهنگسرای ولا برگزار شد.