رئیس اداره تبلیغات و نمایشگاه های خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از برگزاری تور آشناسازی با موضوع گردشگری دینی با حضور خبرنگاران ترکیه‌ای خبر داد.

به گزارش گویای صنعت، امیرارسلان فیضی با اعلام این خبر گفت: پس از برگزاری پروژه سلام ایران با حضور ۲۰ اینفلوئنسر جوان چینی از سوی دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی در بهمن ماه سال گذشته، این پروژه با حضور ۳ روزنامه‌نگار و نویسنده برجسته و شهیر از کشور ترکیه در ایام محرم امسال پیگیری شد.

وی با بیان اینکه این ۳ خبرنگار از روزنامه‌های پرتیراژ و مطرح کشور ترکیه با نام های «حریت با تیراژ ۲۰۰۰۰۰ نسخه و بیرگون با تیراژ ۸۰۰۰۰ و ملیت با تیراژ ۱۵۰۰۰۰ نسخه» به ایران سفر کرده بودند، افزود: خبرنگاران ترکیه‌ای در روزهای ۸ تا ۱۲ محرم با حضور در مراسم سوگواری تهران و اصفهان جلوه‌هایی از مراسم و مناسک تاسوعا و عاشورای حسینی را برای مخاطبان خود مخابره کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: فعالان رسانه‌ای ترک با هدف بازتاب موضوعات مرتبط با گردشگری دینی و جلوه‌های فرهنگی، اجتماعی و آداب و رسوم و مناسک مذهبی مربوط به تاسوعا و عاشورای حسینی رهسپار کشورمان شدند.

رئیس اداره تبلیغات و نمایشگاه‌های خارجی با اشاره به حضور روزنامه‌نگاران ترکیه‌ای از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ مرداد مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی در ایران افزود: این ۳ خبرنگار در مراسم سوگواری تکیه نیاوران، بازارچه تجریش و امامزاده صالح در شمال تهران تا بازار بزرگ و نازی‌آباد در جنوب تهران شرکت کردند و ضمن تهیه عکس و گزارش و بازتاب آن در روزنامه‌های حریت، بیرگون، ملیت و قرار در آن کشور، مطالب خود را در فضای مجازی نیز انعکاس دادند.

فیضی افزود: این گروه رسانه‌ای با سفر به کاشان و اصفهان گوشه‌هایی از فرهنگ، تمدن، آثار و آداب و رسوم مذهبی دیار نصف جهان را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشتند.

وی با اشاره به تعداد قابل‌توجه بازدید از اخبار، لینک‌ها و کامنت‌های مخاطبان ترک از اخبار سفر خبرنگاران ترکیه‌ای به کشورمان خاطر نشان کرد: سایت اطلاع‌رسانی روزنامه بیرگون با ۱۸ میلیون بازدید، سایت روزنامه ملیت ۶۰ بازدید و روزنامه حریت با ۹۰ میلیون بازدید ماهانه در فضای مجازی فعالیت می کنند.

فیضی تصریح کرد: انجام ۴ گفتگوی ویژه با یکی از فعالان حوزه گردشگری دو کشور، چاپ دو مقاله در روزنامه‌های یادشده و روزنامه قرار ترکیه و همچنین انتشار ۱۰پست و ۸۰ استوری در اینستاگرام بخشی از فعالیت این ۳ فعال رسانه‌ای ترک در کشورمان بود.

رئیس اداره تبلیغات و نمایشگاه‌های خارجی با اشاره به نتایج مثبت پروژه سلام ایران برای صنعت گردشگری کشورمان ابراز امیدواری کرد: با توجه به تعداد بالای بازدیدهای مخاطبان از مطالب فعالان رسانه‌ای ترک زبان پیرامون مراسم عزاداری و سوگواری هموطنان کشورمان در ایام محرم و تحلیل تاثیرات اجتماعی آن بر جامعه ایران و در سطحی کلان‌تر به عنوان فرصتی برای همگرایی جوامع اسلامی به ویژه شیعیان منطقه در روزنامه‌ها و فضای مجازی مرتبط، می‌توان در آینده‌ای نزدیک شاهد ورود تعدادی از گردشگران علاقمند به حوزه گردشگری دینی در ایام محرم از کشور ترکیه باشیم.