مردم ما نیک می دانند که انگیزه اصلی این اقدامات جنایت بار انتقام گیری از انقلاب و ملت مؤمن و مقاوم ایران اسلامی است.

به گزارش گویای صنعت، روحانیون نیروهای مسلح در باره اغتشاشات اخیربیانیه ای صادر کردند،

متن بیانیه از این قرار است:
بسم الله الرحمن الرحیم
وَاذْکُرُوا إِذْ أَنْتُمْ قَلِیلٌ مُسْتَضْعَفُونَ فِی الْأَرْضِ تَخَافُونَ أَنْ یَتَخَطَّفَکُمُ النَّاسُ فَآوَاکُمْ وَأَیَّدَکُمْ بِنَصْرِهِ وَرَزَقَکُمْ مِنَ الطَّیِّبَاتِ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ (انفال/۲۶)
انقلاب شکوهمند و عزت آفرین اسلامی و شجره طیبه الهی که انفجار نور در عصر ظلمت و جهالت مدرن بود از آغاز پیدایش و تولد خویش تا کنون همچون عصر بعثت نبوی همواره مورد تهاجم دشمنان عنود قرار گرفت. این واقعیتی است که ملت مؤمن و بیدار و بصیر ما در طول مدت ۴ دهه اخیر شاهد و گواه آن هستند. آنچه امروز نیز در سلسله دشمنی های جبهه غربی ،عبری و عربی مشاهده می کنیم یعنی آتش افروز ها ، شرارت آفرینی ها ، آشوب ها و اغتشاشات و خشونت های خیابانی داعش گونه ، شکل جدیدی از همان کودتاها ، جنگ افروزی ها و ترور های گسترده دهه های گذشته است که دشمنان از آنها هیچ طرفی نبسته اند ، تنها کیفیت و روش های دشمنی و نسل های دشمن تغییر یافته است. این بار هم کارگردانان و صحنه گردانان اصلی دراین میدان ، آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی و اذناب خارجی آنان یعنی اروپا و نوکران منطقه ای به ویژه دولت قبیله ای سعودی است و آنچه از بازیگران در این اغتشاشات دیده می شود مجموعه ای از غافلان و جاهلان فریب خورده تا کینه ورزان و زخم خوردگان از انقلاب و نظام اسلامی همچون منافقان و سلطنت طلبان و ساواکی هایی منفور هستند که تربیت شدگان حقیر خود را به میدان گسیل داشتند و این همه آن داشته هایی است که دشمن به توهم براندازی جمع آوری ، تجهیز و سازماندهی کرده است.
مردم ما نیک می دانند که انگیزه اصلی این اقدامات جنایت بار انتقام گیری از انقلاب و ملت مؤمن و مقاوم ایران اسلامی است. انتقام از شکست جبهه استکبار در برابر جبهه مقاومت ، انتقام از استقامت و تسلیم ناپذیری ملت ایران در برابر فشار ها و تحریم های به اصطلاح فلج کننده دشمنان، انتقام از حمایت منسجم و همراهی ملت بصیر و مقاوم ایران در چهار دهه اخیر با آرمان های امام راحل و رهنمود های رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی است و انتقام از پیشرفت ها و دستاورد های افتخار آفرین کشور و در یک کلمه انتقام از ایران قوی و مستقل و تلاش برای جلوگیری از تبدیل شدن آن به الگویی نوین و جذاب برای ملت های آزاده جهان.این آن راز اصلی و علت حقیقی این همه شرارت ها و جنایت ها و حرمت شکنی هاست که قلم و زبان از بیان آن شرم دارد.
امروزه هر انسانی که بهره ای حتی اندک از انصاف و جوانمردی دارد تردیدی ندارد که مرگ تاثیر انگیز دختر و فرزند کُرد این سرزمین صرفاً بهانه ای برای این اقدامات پلید و بی شرمانه و ضد انسانی است. کیست که نداند کارنامه سیاه و سراسر جنایت بار دشمن در جنگ تحمیلی ، ترور های مسئولان و دانشمندان و نخبگان کشور ، فتنه سازی های متعدد ، تحریم های ظالمانه گسترده و دائمی ، جنگ همه جانبه تبلیغاتی ، رسانه ای و ترکیبی و نمایش رفتار داعشی تعدادی اندک برای ایجاد ترس و یاس و نا امیدی از آینده کشور در مردم به ویژه جوانان است که قطعا این تلاش عبث ، نتیجه ای جز شکست و خفت و رسوایی برای دشمنان در پی نخواهد داشت و بر فهرست ناکامی های جبهه متحد ضد انقلاب و دشمنان ایران اسلامی خواهد افزود.
آنچه پیش از همه در اتفاقات و حوادث ناگوار روزهای گذشته در کشور عزیزمان قلب همه دوستداران و وفاداران ایران و نظام مقدس اسلامی را به درد آورد و هیچ انسان غیوری آن را تایید و تحمل نمی کند ، تعرض به جان و مال هموطنان ، هتک حرمت پرچم کشور عزیزمان و توهین به مقدسات و ارزشهای اسلامی است که هر انسان آزاده ای محکوم می کند.
تعرض و اهانت و جراحت و شهادت دهها نیروی نظامی ، انتظامی و امنیتی از پلیس جان بر کف گرفته تا سپاهیان و بسیجیان فداکار و مظلوم از صحنه های تاثیر انگیزی است که دل هر انسان با شرف و باغیرت ایرانی را به درد می آورد. بحمدالله ملت بصیر و هوشیار ایران در طول قریب به نیم قرن که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد همواره پای آرمان های آن ایستاده و در تمامی عرصه ها نقش خود را به خوبی ایفا کرده و با وجود دغدغه ها و ناراحتی هایی که به واسطه عملکرد نامناسب برخی مسئولان به وجود آمده است صف خود را از اغتشاشگران و معترضان به جان و مال و ناموس مردم و نظام جدا کرده اند و با پیروی از رهبری دلسوز و آگاه خود ، دست رد بر سینه دشمن زده و آنان را نا امید کرده اند.
ما روحانیون نیروهای مسلح ضمن حمایت بی دریغ خود از همه حافظان جان ، مال و ناموس ملت ایران در مجموعه نیروهای مسلح بویژه سازمان عظیم انتظامی کشور ، اقدامات مذبوحانه اغتشاشگران و گروه های تجزیه طلب و ضد انقلاب را محکوم نموده و از مسئولان قضایی کشور اشد مجازات را برای محاربان و تخفیف مجازات برای فریب خوردگان هیجان زده ، خواهانیم.