در جریان دویست و چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، گزارش حسابرس رسمی شورا در خصوص وضعیت مالی این شرکت برای سال‌های مالی 1400 و 1401 قرائت و بندهای تکلیفی آن پس از بررسی، تأیید و مصوب شد.

به گزارش گویای صنعت,گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی «شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران، برای سال مالی۱۴۰۰ و ۱۴۰۱» در جریان دویست و چهلمین جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفته و بندهای تکلیفی آن با اکثریت آرای اعضاء به تصویب رسید.
حسابرس رسمی شورا در گزارش خود، صورت‌های مالی یاد شده و وضعیت مالی شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران برای سال مالی ۱۴۰۰را  از تمام جنبه‌های مالی مطلوب اعلام کرد.
به همین ترتیب طبق گزارش حسابرس رسمی شورا، وضعیت مالی این شرکت برای سال مالی ۱۴۰۱ نیز مقبول اعلام شد.
در ادامه و در روند بررسی گزارش حسابرس، محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در خصوص بندهای تکلیفی این شرکت اظهار داشت: تکالیفی در سال ۱۴۰۰ مشخص شد که برای سال ۱۴۰۱ هم تکرار شده است. بر این اساس، سازمان مکلف است در خصوص زیان انباشته خود اقدامات لازم را انجام دهد چرا که سبب انحلال شرکت خواهد شد. همچنین این شرکت مکلف است شکایت‌هایی را که توسط چند شرکت مطرح شده، پیگیری کرده و به نتیجه برساند.
وی افزود: این شرکت موظف به تعیین تکلیف نهایی و قطعی مالیاتی خود و تعیین تکلیف اقلام راکد و سنواتی حساب‌های دریافتنی و پرداختنی، الزام رعایت اساسنامه جدید خود و نیز پیگیری آن و نیز رعایت الزامات اجرایی بودجه و تعیین تکلیف حساب‌های بانکی راکد است.
در ادامه، رنجبر، مدیر عامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران در خصوص بندهای تکلیفی این شرکت بیان کرد: باید بگوییم که مشکلات مربوط به زیان انباشته شرکت مرتفع شده است. در خصوص عدم ثبت برخی از هزینه‌ها هم باید بگوییم که این اقدام در سال ۱۴۰۱ انجام شده است.
رنجبر در خصوص شکایت برخی از شرکت‌ها نیز گفت: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ جلسات مختلفی در کمیسیون ماده ۳۸ برگزار شد که در جریان آن‌ها هماهنگی‌های لازم در خصوص دو شرکت انجام و رضایت آن‌ها حاصل شد، در خصوص باقی شرکت‌ها هم اقدامات لازم در دست انجام است.
گفتنی است بندهای تکلیفی این شرکت با اکثریت آرای اعضاء تأیید و تصویب شد.
اجازه شورا به شهرداری برای جایگزین کردن حسابرسان 
شایان ذکر است در جریان بررسی حسابرسی های سازمان های شهرداری تهران، در دویست و چهلمین صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران، طرح دو فوریت در خصوص عدم الزام تأییدیه شورای شهر به جهت جایگزینی برخی از حسابرسان رسمی شورا مورد تأیید اعضا قرار گرفت و مقرر شد تا در راستای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر الزام  وجود مجوز شورا در جایگزین کردن حسابرسان، این امر، ملغی شود و دیگر نیازی به تأیید نمایندگان پارلمان شهری نباشد.