مدیرعامل موسسه بهشت امام رضا(ع)‌ که تجربه موفقی در حمایت از کودکان و ایتام دارای معلولیت و سالخوردگان به عنوان دو قشر آسیب پذیر جامعه دارد، می گوید: از مسئولان انتظار دارم مسیر راه را برایم هموار کنند و مجوز دیگر فعالیت ها را به موسسه بهشت امام رضا(ع) بدهند تا بتوانم خدمت بیشتری به نیازمندان ارائه دهم و هیچ توقع دیگر ندارم.

به گزارش گویای صنعت، کودکانی یتم و بی سرپرست، سالمندانی سالخورده و خسته از بی مهری دلهای سنگی آدم های ماشینی غرق در دنیای مادی اما با دنیایی سرشار از امید و آرزوی هایی بلند در انتظار لبخندی بهشتی از یوسف!
موسسه ای خیریه ای و از موسسات وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه در غرب تهران است اما برای ساکنان آن که تنها پناهگاهشان به شمار می رود، بهشت روی زمین است.
موسسه خیریه بهشت امام رضا(ع) یکی از موسساتی است که با حمایت های سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه نگهداری کودکان ایتام معلول و سالمندان بیمار و رها شده در کوچه و خیابان به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.
از دیگر فعالیت های این مجموعه می توان به ارائه خدمات رفاهی به معلولان از قبیل راه اندازی مرکز توانبخشی و دیگر فعالیت هایی مانند کاردرمانی، گفتاردرمانی و شنوایی سنجی و نیز بهره مندی از مجموعه های ورزشی، رسیدگی به سلامت دهان و دندان معلولان جسمی و حرکتی و همچنین آب درمانی نام برد.
راه اندازی شیرخوارگاه معلولان ذهنی
با راه اندازی شیرخوارگاه معلولان ذهنی کشور که هم اکنون ۷۰ نوزاد شیرخوار به صورت شبانه روزی در این مجموعه نگهداری می شود اقدامی موثر و بجا بود اما بهتر اینکه سال گذشته با حمایت سازمان اوقاف مبنی بر در اختیار گذاشتن یک قطعه زمین ساخت مکانی با یکصد مترمربع مساحت را برای نگهداری نوزادان شیرخوار آغاز کردیم که تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید و تمامی نوزدان به این مجموعه منتقل خواهند شد.
فرصت را مغتنم شمرده و با مدیر و بنیاگذار موسسه بهشت امام رضا(ع) به گفت وگو نشستیم و آنچه می خوانید بیان ساده و بی آلایشی از یک انسان بزرگ مرد و نیک اندیش است که خود و دارایش را وقف خدمت به انسانیت کرده است.
با لبخندی بر لب اما ساده و بی آلایش و چهره ای خسته از بی مهری های زمانه نام خود را یوسف اصلانی معرفی می کند و می گوید تا زنده ایم باید به فکر دنیای واقعی آخرت باشیم و گول چند روز این دنیای فانی را نخوریم.
یوسف با چهره ای ساده اما لبخندی خدایی بر لب و قلبی مطمئن و روحی آزاد افتخار خودش را عنایت لطف خداوند به خویش در ارائه اینگونه خدمت عنوان کرد و گفت: این موسسه هم اکنون ظرفیت نگهداری ۳۰۰ نوزاد را دارد که در آینده نزدیک افزایش چشم گیری خواهد داشت.
تا پیش از راه اندازی و افتتاح این مرکز به صورت ماهانه با دوستانم با جمع آوری هدایای نقدی اقدام به تهیه سبد کالاهای ضروری کرده و بین نیازمندان توزیع می کردیم تا اینکه از طرف یکی از مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست برای حضور در مراسمی دعوت شدم که ماجرای امروز من از همان زمان کلید خورد.
در همان روز و آشنایی من با بچه های بی سرپرست و معصومیت نگاه های با محبت و مظلومانه آنها حالم دگرگون شد و سرپرستی ۲۰ بچه یتم را به عهده گرفتم که در نهایت پس از مدت بسیار کوتاهی با لطف و عنایت خداوند موسسه بهشت امام رضا(ع) راه اندازی شد.
در ابتدای کار تصمیم و برنامه ریزی من برای نگهداری بچه های ایتام و رها شده در کوچه و خیابان بود که به هر علتی از داشتن نعمت پدر و مادر محروم بودند اما قصه ما به روشی دیگر رقم خورد و امروزه اینست که می بینید.
از سال ۱۳۸۷ به بعد فعالیت موسسه بهشت به سمت نگهداری فرزندان ایتام دارای معلولیت ذهنی و سالمندان بیماری که رها شده اند و کسی زیر بار نگهداری این عزیزان با محبت نمی رفت تغییر جهت داد.
این مهم در حالی است که بسیاری از مراکز از قبول نگهداری بچه ها، بیماران و سالمندانی که سبب ایجاد مشکلات خاص می شوند امتناع می کنند و از پذیرفتن آنان خودداری می کنند اما ما پذیرای آنان هستیم.
قدم تمام بچه ها، نوزدان و سالمندان ایران زمین با هر مشکلی که دارند بر روی چشمان من است و خوشحالتر می شوم زیرا لبخند خدا و کلید بهشت در دست همان کسانی است که از همه جا بریده و غیر از خداوند کسی را ندارند.
هم اکنون ۵۰۰ نفر فرشته خداوند در بهشت زندگی می کنند که برخی از آنان با حمایت های انجام گرفته موسسه بهشت و سازمان اوقاف و امور خیریه با تامین شغل، پرداخت اجاره مسکن و دیگر کمک های مورد نیاز به خانه بخت رفته و صاحب زندگی مستقلی شده اند.