شهردار منطقه ۱۳ با بیان پیگیری‌های این منطقه در بهره‌برداری از فاز نخست پایانه شرق تهران از تحقق مطالبات و درخواست‌های مردمی با اجرای فرایند انتقال پایانه قدیم شرق تهران و راه‌اندازی پایانه جدید خبر داد.

به گزارش گویای صنعت، محمدهادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ در حاشیه آیین پویش سی‌امین امید و افتخار گفت: این پویش به اتمام فاز نخست پردیس مسافری شرق تهران و آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو از ایستگاه فرهنگسرا تا پایانه جدید شرق با حضور شهردار تهران اختصاص داشت.

وی افزود: با اتمام فاز اول پروژه، ظرف ۲ تا ۳ ماه آینده پایانه شرق تهران در سه‌راه تهرانپارس به پایانه جدید در بزرگراه شهید یاسینی، جنب بوستان جنگلی سرخه‌حصار منتقل می‌شود و از ابتدای مهرماه با انتقال همه تعاونی‌ها، فعالیت پایانه قدیم شرق در بافت شهری پایتخت تعطیل خواهد شد.
شهردار منطقه ۱۳ اظهار داشت: باز شدن گره ترافیکی و رفع آلودگی ناشی از توقف اتوبوس‌ها در سه‌راه تهرانپارس از جمله دستاوردهای این جابه‌جایی و تکمیل فاز نخست پروژه‌ای است که بیش از شش سال رها شده و نیمه‌کاره مانده بود.
وی در خصوص موقعیت و دسترسی به این پایانه و پارک‌سوار شرق گفت: این پایانه با عرصه ۱۳۰ هزار مترمربع در منتهی‌الیه شرقی بزرگراه شهید زین‌الدین واقع شده و از بزرگراه‌های زین‌الدین، یاسینی و دماوند به این پایانه دسترسی وجود دارد و دارای تسهیلاتی از قبیل پایانه تاکسی و اتوبوس درون‌شهری و مترو است ۷۲ هزار متر محوطه، ۱۷۵ هزار مترمربع پارکینگ و ۲۵ هزار ۵۰۰ مترمربع ساختمان ترمینال در سه‌طبقه از دیگر امکانات و ویژگی‌های پایانه شرق تهران است.
شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به مطالعات متعدد ترافیکی با همکاری معاونت حمل‌ونقل ترافیکی گفت: این مطالعات با عناوین ساماندهی دسترسی‌های پایانه شرق، فاز یک و دو دسترسی‌های درب غربی و شرقی پایانه شرق، دوربرگردان غیرهمسطح شرق به شرق بزرگراه شهید یاسینی، اجرای تجهیزات ترافیکی و تابلوی هدایت مسیر برای دسترسی‌های پایانه شرق جدید انجام شده و به اتمام رسیده است.
وی با اشاره به مجوزات اخذ شده از کمیته‌های مرتبط ادامه داد: پروژه‌های مختلفی از قبیل اجرای دسترسی‌های درب شرقی پایانه شرق جدید، اجرای اصلاحات هندسی بزرگراه شهید یاسینی و تهیه و نصب تابلوهای هدایت مسیر محدوده پایانه در دست اجراست که به طور متوسط پیشرفت ۴۰ درصدی دارد.
شهردار منطقه ۱۳، پخش ۲۰۰ تن آسفالت در فضایی به وسعت ۱۲۰۰ مترمربع، ۱۰۰ متر طول نهرسازی و جدول‌کشی از دیگر اقدامات منطقه در حوزه عمرانی برشمرد.
وی، احداث فضای سبز در معابر محدوده پایانه شرق و همچنین نظافت و رفت‌وروب محوطه و جمع‌آوری خاک و نخاله را از دیگر اقدامات اعلام کرد.
محمدهادی علی احمدی خاطرنشان کرد: با حمایت‌ها و پیگیری‌های شهردار تهران و رویکرد شورای ششم، فاز نخست این طرح در این دوره مدیریت شهری به بهره‌برداری رسید و انتقال پایانه قدیم شرق تهران که یکی از مطالبه‌های جدی مردم شرق تهران بود، اجرایی می‌شود.