استاندار تهران گفت: در سالروز گرامیداشت اسوه پهلوانی گردهم آمدیم تا از فتوت، قهرمانی و پهلوانی دفاع کنیم زیرا تختی برای همه الگوی مردم‌داری، مردم‌شناسی، دفاع از حقوق مردم و در کنار مردم بودن است لذا باید این منش را برای نسل‌های آینده ترویج دهیم.

به گزارش گویای صنعت، علیرضا فخاری استاندار تهران صبح امروز در آئین بزرگداشت پنجاه و ششمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی ضمن گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی کرمان اظهار داشت: شهید و شهادت همواره ماندگار است و این ویژگی تاریخ ماست که برای مقام شامخ شهادت ارزش قائلیم و این مقام را به‌عنوان یک خوی و خصلت پسندید مورد ترویج و تشویق قرار می‌دهیم.

وی افزود: در جامعه ایرانی همواره از شهدا و ارزش والای مقام شهید الگو می‌گیریم و متناسب با شخصیت‌هایی که جام شهادت را نوشیدند، همراه و همگام می‌شویم.

استاندار تهران در ادامه گفت: در طول تاریخ کسانی بودند که در جنگ‌ها و نبردهای بزرگ اسطوره و پهلوان بودند، شهامت و شجاعت داشتند؛ اما خیلی زود از خاطره‌ها محو شدند و شهدا ماندند زیرا که اسطوره، جایگاه و شخصیت خاصی در ذهن و روح مردم کشور دارند.

فخاری تصریح کرد: الگوی شهادت گونه فرزند ایران، پهلوان نامی، قهرمان بی‌نظیر، ستاره پرفروغ آسمان دیانت و ورزش مرحوم تختی است که بنیان‌گذار اخلاق رسمی در حوزه ورزش کشور بود، الگویی که با تمامی فشارها در دوره طاغوت به‌عنوان یک پهلوان و قهرمان ظهور کرد و تا امروز جاودان است.

وی ادامه داد: ما از واژه پهلوان برای تختی بزرگ استفاده می‌کنیم، زیرا که مبارزه او در برابر ظلم، همراهی با مستضعفان و هشیاری و ذکاوت او برای مبارزه با طاغوت، ویژگی‌های منحصر به‌ فردی بود که از تختی به یادگار مانده است.

استاندار تهران ابراز داشت: واژه پهلوانی برازنده همه نیست بلکه فتوت، مردانگی، افتادگی و کرنش در مقابل ضعفا و تأسی از امیرالمؤمنین علیه السلام از صفات پهلوانی است.

فخاری در پایان با بیان اینکه گردهم آمدیم تا از فتوت، قهرمانی و پهلوانی دفاع کنیم، خاطرنشان کرد: ۱۷ دی سالروز گرامیداشت اسوه پهلوانی، جوانمردی و از خودگذشتگی شخصیتی است که برای همه جوانان و ایرانیان عزیز در داخل و خارج از کشور به‌ عنوان یک الگوی مردم‌داری، مردم‌شناسی، دفاع از حقوق مردم و در کنار مردم است و باید این الگو و قابلیت‌های آن را برای نسل‌های آینده ترویج دهیم و از این فرصت‌ها برای یادواری آن به بهترین نحو استفاده کنیم.