یعقوب نژاد گفت:عمده فعالیت های ما در شهرستان ری ،تسریع در امورات ارباب رجوع می باشد تا گره گشایی از مشکلات آنها شده و رونق تولید ایجادگردد. در این خصوص با کم کردن فاصله ها و بازدید مستمر از واحدهای صنعتی و بررسی مشکلات آنها به عنوان پل ارتباطی گره گشای کار شان بوده ایم ؛که باب مشارکت را در بخش خصوصی را نیز فراهم نمودیم.

به گزارش گویای صنعت,سهیل یعقوب نژاد رئیس اداره صنعت،معدن، تجارت شهرستان ری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گویای صنعت در رابطه با مهم ترین پروژه های صنعتی ،تولیدی، اشتغال زایی که تاکنون در شهرستان ری به بهره برداری رسیده را بیان کنید،گفت: در مدتی که ریاست اداره صمت ری را بر عهده گرفتم ،خدمات ارزنده و شایسته ای را ارائه و نیز اختیاراتی را از اداره کل گرفته و در شهرستان ری خدماتی را به انجام رساندم.

وی ادامه داد: در صدور مجوزهای صنعتی به صورت پایلوت در ۲ شهرستان ری و شهریار با امضای رئیس اداره و بررسی معاون سازمان صمت ،صدور مجوز اتفاق می افتد. که این موضوع باعث روند مطلوبی در صرفه جویی زمان و رسیدگی به پرونده ها می شود.

یعقوب نژاد اظهار کرد : در امر صنعت از بحث درخواست تسهیلات،درخواست موادپتروشیمی ، سوخت واحدهای صنعتی، موضوعات اصلاح و صدور پروانه کسب ، تخصیص ارز ،جایگزینی ماشین آلات و تامین و واردات آن کارشناسی و رسیدگی می گردد که اتخاذ تصمیمات نهایی آن با تایید ریاست سازمان صمت انجام می شود.

رئیس اداره صمت ری بیان کرد: در سال ۱۴۰۲تعداد ۱۸۵ واحد صدور مجوز داشتیم که از این تعداد ۹واحد آن برای بیش از ۲۰۰ نفراشتغال زایی داشتند؛ و میزان سرمایه گذاری در این ۹ واحد هزار و نهصد میلیارد تومان بود؛ که واحدهایی اعم از واگن سازی تهران، فولادیار کوروش تاثیرگذاری و اشتغال زایی را در شهرستان ری بیش از واحدهای دیگر داشتند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان حمایت از تولیدملی و با مشارکت مردمی اداره صمت آیا از ظرفیت بخش خصوصی در جهت سرمایه گذاری در بخش های تولید و تجارت اقدامی نموده است،بیان کرد: عمده فعالیت های ما در شهرستان ری ،تسریع در امورات ارباب رجوع می باشد تا گره گشایی از مشکلات آنها شده و رونق تولید ایجادگردد. در این خصوص با کم کردن فاصله ها و بازدید مستمر از واحدهای صنعتی و بررسی مشکلات آنها به عنوان پل ارتباطی گره گشای کار شان بوده ایم ؛که باب مشارکت را در بخش خصوصی را نیز فراهم نمودیم.

وی گفت: اداره صمت با مراجعه به واحدها ی صنعتی و یا مراجعه حضوری خود واحدها به اداره ،مشکلات خودرا در زمینه های مالیات،بیمه و…مطرح می نمایند؛که این موضوع با برگزاری جلسات ماهیانه با حضور کلیه روسای ادارات و فرماندارری تشکیل و موضوعات طرح و رسیدگی می گردد؛که مصوباتی در این خصوص به تصویب رسیده ؛که گاها اگر قابل انجام نباشد ،به ستاد تسهیل استان منعکس می گردد.

یعقوب نژاد بیان کرد:واحد بازرسی اداره صمت از طریق سامانه ۱۲۴ که در خصوص شکایات مردمی بابت کم فروشی، گران فروشی، شکایت از ارائه خدمات تا کشف کالای قاچاق انجام وظیفه نموده و با تشکیل پرونده ،آن را به واحد تعزیرات حکومتی ،جهت اجرا و صدورحکم ارسال می نماید .

وی با اشاره به اینکه در جریان نظارت بر فعالیت واحدهای تولیدی،تجاری چه تعداد تخلف در سال ۱۴۰۲و۱۴۰۳ ثبت شدو بزرگترین پرونده تخلف مربوط به چه واحدی بوده است، گفت: در سال ۱۴۰۲ از ۷۴۷۸ بازرسی انجام شده،۱۵۹صورت جلسه قاچاق داشته،۲۴۷۱ گزارش تخلف صنفی ؛ که ارزش ریالی آن بیش از ۱۸هزار میلیارد ریال بود . در بخش صنفی بیش از یک هزار میلیارد ارزش ریالی بود؛ که مجموع این ۲ مورد بیش از ۱۹ همت بوده است.

وی اشاره کرد: در سال ۱۴۰۳ از ۱۷۹۵ بازرسی ،۱۵ صورت جلسه قاچاق و ۵۸۳ تخلف صنفی صورت گرفت که ارزش ریالی آن بیش از یک همت بوده است. مهم ترین پرونده های سال ۱۴۰۳ مربوط به برنج، تایر، لوازم خانگی و موادپتروشیمی بود.