مجید امیرعبداللهیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ری، اظهار کرد: در چهل‌ و چهارمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس بالغ بر ۳ هزار برنامه در بیش از ۲ هزار پایگاه مقاومت و ۳ هزار و ۸۰۰ کانون بسیج برگزار می‌شود.

به گزارش گویای صنعت،مجید امیرعبداللهیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ری، اظهار کرد: در چهل‌ و چهارمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس بالغ بر ۳ هزار برنامه در بیش از ۲ هزار پایگاه مقاومت و ۳ هزار و ۸۰۰ کانون بسیج برگزار می‌شود.
وی اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، تربیتی، برگزاری رزمایش‌ها و نشست‌های بصیرتی با هدف تبیین و نشر و تعمیق فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه و نشست‌های علمی پژوهشی به تأسی از دستاوردهای انقلاب در دفاع مقدس و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان را از جمله برنامه‌های هفته دولت برشمرد.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران با اشاره به برگزاری گفتمان محوری با محوریت ایمان و امید با بهره‌گیری از دستاوردهای جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت حفظ اتحاد و همبستگی ملی و ترویج روحیه جهادی در بین آحاد مردم، برنامه‌ی هفته دفاع مقدس با این رویکرد برگزار می‌شود.
امیرعبداللهیان تأکید کرد: بازسازی سه عملیات غرورآفرین والفجر ۸، والفجر ۲ و کربلای ۵، دیدار و تکریم خانواده‌های معظم شهدا در قالب یادواره‌های خانگی و آبروی محله و تکریم جانبازان، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان‌های استان تهران است.
وی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، فروشگاه و نمایشگاه کتاب و عرضه محصولات فرهنگی، پویش کتابخوانی برای ۸۰ عنوان کتاب نشر دهم، ساخت ۱۰ ماکت فرماندهان لشکر ۱۰ سیدالشهداء، مراسم شب شعر و شب خاطرات، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و اعزام راویان به مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات بخش‌های دیگری از برنامه‌ها است.
به گفته معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران، تجلیل از خانواده‌های شهدا و فرماندهان شاخص، نامگذاری میادین و خیابان‌ها به نام شهدا، تقدیر از جوانان و نخبگان، تجلیل از سربازان و خانواده‌های آن‌ها، انجام کمک‌های مومنانه، سرپرستی ایتام و آزادی زندانیان بخش‌های دیگری از برنامه‌های هفته دفاع مقدس را تشکیل می‌دهد.
امیرعبداللهیان افزود: برگزاری مراسم ازدواج آسان و اهداء جهیزیه به نیابت از شهدا، راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغالزایی، دلجویی از سالمندان و ادای قرض و دیون مقروضان از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات در این هفته است.