باتوجه به اینکه وظیفه اجرای اسناد بالادستی از جمله "برنامه هفتم" بعهده قوه مجریه می باشد فلذا نقش هیات دولت و عوامل اجرایی و تیم عملیاتی دولت بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

به گزارش گویای صنعت،عشرت شایق نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی توصیه های مشفقانه به کاندیداهای ریاست جمهوری کرد،

بسمه تعالی
✅️یادداشت

📌توصیه های مشفقانه به کاندیداهای ریاست جمهوری

✅️ ماه خرداد، ماه حوادث و رویدادهای مهم و سرنوشت ساز در مسیر انقلاب اسلامی بوده که بررسی هرکدام از آن ها می تواند چراغ راه آینده باشد.
✅️ حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) به عنوان رهبر کبیر انقلاب اسلامی در این رویدادها، نقش محوری داشته و راهنمای پیروانش می باشد.
✅️ امامی که فرمودند:
اگر ۱۲۴ هزار پیامبر جمع شوند، هیچ اختلافی باهم نخواهند داشت، یک حرکت و یک حرف خواهند زد.
📌چند توصیه مشفقانه به کاندیداهای ریاست جمهوری که اغلب آنان بر تداوم همگامی و ادامه راه شهید جمهور تاکید دارند:
۱- باتوجه به اینکه وظیفه اجرای اسناد بالادستی از جمله “برنامه هفتم” بعهده قوه مجریه می باشد فلذا نقش هیات دولت و عوامل اجرایی و تیم عملیاتی دولت بسیار مهم و سرنوشت ساز است.
بنابراین از کاندیداهای ریاست جمهوری انتظار می‌رود در جریان فعالیت های انتخاباتی به معرفی حداقلی از همراهان و همکاران پیشنهادی خود برای هیأت دولت و سازمان های موثر در بدنه قوه مجریه اقدام نمایند تا مردم با شناخت حلقه یاران رئیس جمهور و بررسی عملکرد آنان، انتخاب شایسته و دقیق تری داشته باشند خصوصا معرفی افراد برای جایگاه هایی که نیاز به اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی ندارد.
از جمله این جایگاه ها می‌توان به:
_معاون اول
_معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان انرژی اتمی
_معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان محیط زیست
_ریاست سازمان امور اداری و استخدامی
_ریاست سازمان برنامه و بودجه
_معاون امور مجلس
_معاون امور زنان و خانواده
_سخنگوی دولت
_معاون اجرایی
_ریاست بانک مرکزی
_ریاست سازمان بورس
_ریاست سازمان خصوصی سازی
_ریاست سازمان تامین اجتماعی(شستا)
و…
۲- جایگاه بی بدیل شهید دیپلماسی “دکتر حسین امیر عبدالهیان” در جریان کلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، جبهه مقاومت، حرکت عزت مدارانه در برخورد با سران کشورهای مدعی دمکراسی و نگاه بلند و جامع ولایی به ماموریت های انجام شده، می طلبد برای این جایگاه، توجه ویژه ای صورت گیرد و شخصیتی با خصوصیات آن شهید والامقام پیشنهاد شود.
۳- به ستادها و یاران انتخاباتی تاکید شود تلاش خود را در راستای حرکت‌های ایجابی متمرکز ساخته و از تخریب دیگر داوطلبان ریاست جمهوری جدا خودداری نمایند تا تقوا و اخلاق سیاسی محوریت پیدا کند.
۴- جهت حفظ و تداوم انسجام ملی، وحدت و همدلی، همراهی و همگامی برای خلق حماسه ی انتخاباتی بعد حماسه بدرقه و تشیع شهدای خدمت، لازم است به اهمیت این موضوع نگاه خالصانه داشته و تقوای الهی در رفتارها و گفتارها و تصمیم گیری ها حاکم باشد.
✅️ بدیهی است در اینصورت، همه برنده انتخابات خواهند بود و ملت سلحشور ایران اسلامی از برکات این حماسه بهره مند خواهد شد.
۵- نظر به اینکه احراز و یا عدم احراز شرایط داوطلبان بر عهده شورای محترم نگهبان بوده و تصمیمات آن شورا، ملاک عمل می باشد فلذا چنانچه جزو لیست احراز شدگان نبودید از بازی سیاسی و زیر سوال بردن نظارت پرهیز نموده و حدالامکان با یکی از کاندیداها که صلاحیتش احراز گردیده، اعلام همراهی نمایید.
۶-و…
در خاتمه، یادآوری این نکته ضروری است که مقام ریاست جمهوری و کلا خدمت در نظام جمهوری اسلامی ایران، تلاش در مسیر بندگی و خدمت به خلق خدا با توجه به قانون اساسی و اسناد بالا دستی جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی و مقصد ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) معنی پیدا میکند.
بنابراین هرکس بجای خدمت، راه دنیا مداری و قدرت طلبی را در پیش گیرد دچار مکافات خواهد شد و هرکس با تمام وجود خدمت کند، می شود “شهید جمهور”

والعاقبه للمتقین
✍عشرت شایق