معاون استاندار تومسک از امضای خواهر خواندگی میان دو استان «تومسک» و تهران خبر داد و گفت: ایران و روسیه به تمام جهان نشان داده اند که می‌توانند در فناوری و تکنولوژی استقلال داشته باشند.

به گزارش گویای صنعت، «واسیلی پومتکین» پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه نشست با معاونان استاندار تهران و «تومسک» که به منظور همکاری‌های تجاری، علمی، آموزشی و صنعتی در استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: استان «تومسک» به بزرگی تهران نیست اما هر دو استان دارای نقاط مشترک زیادی هستند.

پومتکین با بیان اینکه «تومسک» شهر علم، صنعت و فناوری است، افزود: امروز ایران و روسیه به تمام جهان نشان داده اند که می‌توانند در فناوری و تکنولوژی استقلال داشته باشند.

معاون استاندار تومسک عنوان کرد: طی نشستی که برگزار کردیم، مقرر شد بین استان‌های تهران و «تومسک» پیمان خواهرخواندگی امضا شود.

وی با اشاره به اینکه امروز به نام روز روسیه در کشور ما جشن برپا شده است، گفت: خوشحال هستیم که دیدار ما در تهران با این روز همزمان شده و این موضوع را به فال نیک می‌گیریم و از هیئت ایران تشکر می‌کنیم که این نشست را برگزار کردند و امیدوار هستیم که شهریور ماه سفری به ایران داشته باشیم و مسائل مطروحه را بررسی کنیم.