محمدرضا ظفرقندی در حاشیه بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستای هفت‌جوی شهرستان قدس بیان کرد: امروز برای تشکر از کسانی که در خانه بهداشت و مراکز بهداشتی پایه سلامتی کشور را رصد می کنند در این خانه بهداشت روستایی حضور پیدا کردیم.

به گزارش گویای صنعت،محمدرضا ظفرقندی در حاشیه بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستای هفت‌جوی شهرستان قدس بیان کرد: امروز برای تشکر از کسانی که در خانه بهداشت و مراکز بهداشتی پایه سلامتی کشور را رصد می کنند در این خانه بهداشت روستایی حضور پیدا کردیم.

وی افزود: در کشور حدود ۱۹ هزار خانه بهداشت و نزدیک به ۳۰ هزار بهورز مشغول به فعالیت هستند که جمعیت تحت پوشش خود را از بدو تولد تا بزرگسالی رصد و خدماتی نظیر مراقبت بیماری‌های واگیردار، واکسیناسیون، مراقبت دهان و دندان، آموزش‌های حوزه بهداشت و دیگر موارد را ارائه می‌کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این مراقبت که توسط بهورزان صورت می‌گیرد منجر به جلوگیری از ایجاد هزینه درمان چند برابری در زمان بیماری می‌شود و با عنایت ویژه رئیس جمهور امیدواریم شاهد تغییر و تحولی در حوزه بهداشت، پزشک خانواده و نظام ارجاع باشیم.

ظفرقندی با بیان اینکه به دنبال جبران کمبود نیرو در حوزه بهورزان خواهیم بود، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم یک کار سلامت محور با تامین منابع پایدار جهت تکریم آنها و تامین معیشت این افراد را انجام دهیم.

لازم به ذکر است در این بازدید وزیر بهداشت ضمن گفتگو با بهورزان و پرسنل خانه بهداشت و مرکز خدمات جامع سلامت روستای هفت جوی، فرا رسیدن روز بهورز را تبریک گفت و از نزدیک در جریان مطالبات پرسنل و نحوه خدمت‌رسانی این مرکز قرار گرفت.