راهکارهای ساخت و عرضه مسکن استطاعت پذیر برای متقاضیان مسکن در بافت های فرسوده در نشستی با حضور مسئولان ذیربط مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گویای صنعت، ساخت مسکن قابل استطاعت در بافت فرسوده در سال های اخیر با روند رو به رشدی مواجه بوده است لکن موانع و مشکلات متعددی همچنان لاینحل باقی مانده است. این که چه روشی می تواند در حال حاضر پاسخگو بوده و متقاضیان مسکن در بافت های فرسوده را خانه دار کند موضوع نشستی با حضور جناب آقایان دکتر آقامحمدی عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و قائم مقام وزیر کشور در حوزه توانمندسازی محلات کمتر برخوردار، دکتر آئینی قائم مقام محترم وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و دکتر هدایت مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران و دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران بود که پیرامون دو روش مدیریت پیمان و پیش فروش در پروژه های مشارکتی مسکن در بافت فرسوده برگزار شد.

در این جلسه که با دعوت از مدیران دفاتر توسعه محله و جمعی از سازندگان در بافت تشکیل شد به ابعاد مختلف هر یک از روش های پیشنهادی اشاره و بحث و بررسی لازم صورت پذیرفت.

کاهش مدت زمان صدور پروانه پیش بینی تسهیلات جدید، بسیج منابع دستگاه های عضو یازآفرینی و سرمایه های خرد مردمی رئوس مطالب بحث جلسه را تشکیل می دادند.

در پایان جلسه بر لزوم اجرایی و عملیاتی شدن روش برگزیده، ترکیبی و یا جایگزین به قید فوریت تاکید و تهیه پیش نویس اولیه قرارداد فیمابین سازنده، مالک، خریدار، بانک، و هر ذی مدخل دیگری که در این موضوع مطرح می باشد در دستور کار جلسه آتی قرار گرفت.

الزام بانک ها به اختصاص ۲۰ درصد از منابع خود برای اعطای تسهیلات ساخت، طرح های حمایتی خود نهادهای دولتی و هدایت آنها به سمت ساخت مسکن قابل استطاعت، آورده متقاضییان به هر میزان که باشد، بسته تشویقی نوسازی (مالی و شهرسازی) و امکان پیش فروش از ابتدای پروژه جزو عوامل اصلی تشکیل دهنده طرح جهش تولید مسکن قابل استطاعت با مشارکت مردم و در راستای تحقق شعار امسال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم می باشد.