سردار دولتخواه گفت:فراجا سازمانی است که در تمام ابعاد حاکمیتی تاثیر گذار است. یکی از ابزارهای که می تواند کمک به انجام ماموریت های فراجا کند،  حوزه فناوری است. 

به گزارش گویای صنعت، صبح امروز سردار احمد دولتخواه معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت:فراجا سازمانی است که در تمام ابعاد حاکمیتی تاثیر گذار است. یکی از ابزارهای که می تواند کمک به انجام ماموریت های فراجا کند،  حوزه فناوری است.

وی ادامه داد: اگر بیش از ۳۰۰سامانه و زیر سامانه طراحی شده است.  تا بتوانند مدیران راخبردی در کوتاه ترین زمان به انجام ماموریت بپردازندـ.

سردار دولتخواه گفت: ۳نوع خدمت در درگاه مختلف خدمتگذاری می کنند. یک نوع خدمت به شهروندان است.  بخشی دیگر به حوزه سازمان ها و دستگاه ها است.  بخش دیگر که با توسعه کسب و کارها شکل گرفته است که پلیس توانسته با ویژگی هایی که سکوها دارند، بتواند خدمات ارائه دهد.

این مقام ارشد انتظامی اشاره کرد: در وبگاه های پلیسی ۲۷خدمت ارائه می شود.

وی بیان کرد:در اپلیکیشن موبایلی پلیس من تلاش بر این است که خدمات حضوری را بر روی این برنامه برده؛ که ۳۶خدمت از طریق آن ارایه شد.

سردار دولتخواه اظهار داشت:  یکی از ماموریت هایی که فراجا در حوزه اطلاعات و امنیتی انجام داد،  درمراسم  اربعین بود.  با وجود اینکه شرایط اب و هوایی خاص و جمعیت بسیار بود،  ۲۳۰۳۰۳۵کل درخواست های ثبت شده در صدور گذرنامه بود.

وی درباره ارائه خدمات مستقیم به مردم اظهار کرد: چندین درگاه وجود دارد که برخی از آن‌ها حضوری است. اما با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی فاوا این کار‌ها سرعت می‌گیرد. از زمانی که در برنامه سوم توسعه پلیس +۱۰ صورت گرفت، این مجموعه که ۱۰۴۰ دفتر در سراسر کشور دارد، بسیاری از درخواست‌های مردمی را به ثبت رسانده است.

سردار دولتخواه بیان کرد: ما تلاش داریم این عدد را امسال به ۱۰۹۰ دفتر برسانیم. ۳۲ خدمت در این مراکز ارائه می‌شود که بیش از بیست میلیون و چهارصدهزار خدمت از ابتدای سال تاکنون در اختیار مردم قرار گرفته است. وبگاه‌های پلیس هم با ارائه ۲۸ زیرمجموعه خدماتی بیش از ۴ میلیون خدمت در اختیار مردم قرار دادند. پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز ۲۴ خدمت در اختیار سازمان‌ها قرار می‌هد که تا کنون بیش از ۳۸۰ هزار خدمت در اینجا دریافت شده است.

وی با اشاره به نرم‌افزار پلیس من گفت: مهمترین بحث یک سال گذشته ارائه خدمات به زوار کربلا، بحث نرم افزار پلیس من بود. در اینجا تلاش داریم هرچه خدمات که امکان دارد غیرحضوری باشد روی این برنامه کاربردی قرار بگیرد.

سردار دولتخواه بیان کرد: در حال حاضر ۳۶ خدمت در این نرم افزار است که در شش ماهه اول بیش از ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت در این نرم افزار در اختیار مردم قرار گرفته است. در شش ماهه اول سال پیش کمتر از ۵۰۰ تقاضا برای ثبت گذرنامه داشتیم، ولی در این نرم افزار فقط ۶۰۰ هزار درخواست برای ایام پیاده‌روی اربعین به ثبت رسید. در کل چهار درگاه فاوا در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۷۵ میلیون خدمت به مردم ارائه شده است.

وی ادامه داد: در بحث ارائه خدمات به سازمان‌ها نیز عملکرد خوبی وجود داشته است، مسائلی مثل معاینه فنی خودرو یا بیمه تبادل اطلاعات داریم. ما در مجموع ۳۲ سازمان تبادل داریم که بیش از ۲۲۹ میلیون تبادل داشتیم. البته برخی از سازمان‌ها هنوز به این سیستم اضافه نشدند، اما پرونده‌ها در همه کلانتری‌ها به صورت الکترونیکی به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

سردار دولتخواه ادامه داد: در بخش خدمات به سکو‌ها و کسب‌وکار‌های مختلف در بخش ارائه مجوز به کسب و کارها، به صورت سیستمی این ارتباط را با پلیس اماکن فراجا برقرار کردیم که بیش از ۲۳۳ هزار مجوز از همین مسیر صادر شد. بحث استعلام وضعیت اصالت و سوابق وسیله نقلیه نیز از طرح‌های جدید فاوا است.