معاون صنایع‌دستی کشور در ادامه سفر به اصفهان در دیدار با استاد رضا فتاحی هنرمند پیشکسوت هنر گل و مرغ، خانه هر اصفهانی را گالری هنر اصیل ایرانی دانست.

به گزارش گویای صنعت،مریم جلالی معاون صنایع‌دستی کشور با حضورامیر کرم‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان و با حضور جمعی از معاونت صنایع‌دستی و مدیران اداره کل امروز ۲۴ خردادماه در ادامه سفرش به اصفهان، با حضور در منزل استاد رضا فتاحی، استاد پیشکسوت هنر گل و مرغ ایرانی دیدار کرد.

در این دیدار معاون صنایع‌دستی کشور با ایراد سخنانی گفت: متأسفانه امروز هنر و تولید هنر باکار صنعتی التقاط پیداکرده و ارزش هنر با معیارهای اقتصادی سنجیده می‌شود.

او افزود: باید تلاش کنیم تا مقوله هنر و برندسازی در کار هنرمندان بیش از قبل جدی گرفته شود تا تفاوت میان کار صنعتی و کار هنری در نظر گرفته‌شده و ارزش هنر بیش‌ازپیش جدی گرفته شود.

جلالی تصریح کرد: امروز هنر و نقش زنجیره‌های ارزش هنری در این خانه موج می‌زند، لذا امروز شاهدیم که در هر خانه‌ای که متعلق به اصفهانی‌ها است یک گالری وجود دارد.

معاون صنایع‌دستی کشور همچنین بیان داشت: امروزه باید تلاش کنیم تا هنر با دربرداشتن رنگ و بوی سنت بتواند نسل جدید ایرانی را هم باهنر اصیل ایرانی آشنا سازد، لذا در حال حاضر شاهدیم که آفت اصلی هنر اصیل ایرانی آغشته شدن به دخالت حکمرانی است، با این وصف معتقدم هنر توسط هنرمندان بدون دخالت دولت جوشش دارد و نقش دولت در زنجیره ارزش هنری فقط به حمایت از هنرمندان ختم می‌شود.

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی