رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در توضیح خبر کشف بیش از 70 تن گوشت وارداتی فاسد گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از 28 میلیارد تومان برآورد نموده اند.

به گزارش گویای صنعت،سرهنگ کارآگاه “مهدی افشاری” توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به توقیف ۲۳ دستگاه کامیون حامل گوشت وارداتی فاسد در انباری در محدوده شهرری شدند.
ایشان عنوان داشت: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش دستانه محرز گردید ۲۳ دستگاه کامیون حامل گوشت های وارداتی با تاریخ تولید: ۰۶/۰۶/۲۰۲۴ میلادی و مهلت انقضای ۷۲ ساعت که از کشور مغولستان به ایران وارد شده علیرغم فاسد بودن در فرودگاه پیام استان البرز بارگیری شده و در سردخانه ای در شهرری در حال تخلیه است.
جناب سرهنگ افشاری افزود: در بررسی اولیه  و برابر نظر کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان ری مشخص گردید کلیه گوشت های مکشوفه فاسد و فاقد قابلیت مصرف انسانی است. در ادامه تحقیقات تکمیلی مشخص گردید گوشت ها از نوع گوسفندی وارداتی با تخصیص ارز دولتی بوده و توسط شرکتی از کشور مغولستان به ایران وارد،  پس از تخلیه در فرودگاه پیام استان البرز به جهت عدم تائید دامپزشکی کرج و مسامحه و سهل انگاری های صورت گرفته توسط عوامل اجرایی مستقر در محل، ساعت ها در معرض تابش مستقیم نور خورشید و گرمای شدید نگهداری که موجب فساد محموله گردیده و علیرغم مخالفت رانندگان کامیون ها از بارگیری گوشت های فاسد با اصرار نماینده شرکت گوشت ها با پلمپ شرکت به این سردخانه حمل گردیده است.
این مقام انتظامی افزود: کالاهای کشف شده شامل مقدار ۷۰ تن گوشت وارداتی فاسد بوده که پرونده ای در این خصوص تشکیل و به همراه نمایندگان شرکت مربوطه به مرجع قضائی معرفی و کلیه گوشت های فاسد نیز معدوم شدند.
این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالای کشف شده را بیش از ۲۸ میلیارد تومان اعلام کرده اند، اضافه کرد: شهروندان حتما کالاهای وارداتی را از فروشگاه های معتبر تهیه و به کیفیت، استانداردآن و تاریخ مصرف و انقضاء  نیز توجه نمایند. همچنین از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.