رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از رشد 50 درصدی پرونده های تشکیل شده در حوزه مقابله با قاچاق کلان و سازمان یافته در دی ماه سال جاری خبرداد.

به گزارش گویای صنعت، سردار “حسین رحیمی” با اشاره به اینکه مقابله و مبارزه همه جانبه با موضوع قاچاق کالا و ارز را با رصد و پایش سرشاخه های اصلی و مهره های اصلی قاچاق کالا در دستور کار قرار دارد، عنوان داشت: با اجرای طرح های مختلف و هدفمند در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دی ماه امسال در زمینه پرونده های کلان یعنی پرونده هایی با ارزش بالای ده میلیارد تومان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد رشد داشته ایم.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در تشریح اقدامات پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی با محوریت برخورد با پرونده های کلان افزود: در مقابله با فرار مالیاتی، اخلال در نظام اقتصادی، اختلاس، رباخواری، پولشویی، احتکار، مقابله با رشا و ارتشا، زمین خواری و… شاهد رشد ۱۷ درصدی پرونده های تشکیل شده هستیم.
سردار رحیمی با تاکید براینکه در ماموریت های این پلیس توجه و تمرکز بر پرونده‌های کلان و سازمان یافته دارای اهمیت و اولویت بیشتری است، بیان داشت: با تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در معاونت اطلاعات اقتصادی شاهد رشد ۱۰۰ درصدی پرونده های تشکیل شده در حوزه مقابله با جرایم و مفاسد اقتصادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در تشریح عملکرد پلیس گمرک خاطر نشان کرد: با هدایت کارکنان پلیس گمرک برای کنترل و بررسی هدفمند محموله های افزایش ۱۰۰ درصدی پرونده های متشکله را شاهد بودیم و بیشترین فراوانی پرونده ها و پیگیری های انجام شده مربوط به کشف اسناد جعلی گمرکی و تجهیزات رایانه ای و مخابراتی می باشد.

سردار رحیمی افزود: در مجموع در دی ماه سال جاری ۹۳ فقره پرونده در راستای مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جرائم اقتصادی وگمرکی مورد رسیدگی قرارگرفته است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.