آئین افتتاحیه طرح شمیم حسینی با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، مدیرکل استان تهران، امام جمعه شهرستان ری و سایر مسئولان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

به گزارش گویای صنعت به نقل از خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین دکتر خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در این مراسم در راستای اجرای نیات واقفان، برای روضه خوانی، کمک به حسینیه ها، مساجد و تکایا و برپایی موکب ها، برگزاری پیاده روی اربعین و… توانسته ایم در سال های اخیر بر کیفیت و کمیت کارها بیفزائیم که شاهد رشد هفت برابری اجرای نیات واقفان بوده ایم.

وی ادامه داد: امسال   ۱۵۰ میلیارد تومان  برای اعطای کمک ها  در سطح کشور اختصاص دادیم؛ ۶۰ میلیارد تومان نیز برای کمک به هیئات و ۹۰ میلیارد تومان برای برگزاری پیاده روی اربعین و کمک به برپایی موکب ها قرار دادیم.

حجت الاسلام والمسلمین  خاموشی با اشاره به  مساعدت به ۱۳ هزار هیات برای برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم، خاطرنشان کرد: از این تعداد نیازهای ۲۰۰ هیات شاخص و ۸۰۰ هیات مذهبی شاخص که در بقاع متبرکه متمرکز هستند، به طور ویژه تامین می شود که تلاش می کنیم این تعداد را به ۱۱۰۰ هیات افزایش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  آیاتی از سوره مائده درخصوص هدایتگری و ولایت پذیری، خاطرنشان کرد که غرب برای مقابله با این جریان بسیار تلاش می کند و  دشمنان با صف آرایی در مقابل لشکر ولایت سعی   در  بایکوت حماسه بزرگ اربعین دارند و ما برای رهایی از این ناهنجاریها و توطئه ها راهی جز پناه بردن به اهل بیت نداریم.