شهردارمنطقه۱۳ از ساماندهی و جمع آوری خاک و نخاله های محدوده حریم منطقه در سه مرحله در روستاهای سرخه حصار خبر داد.

به گزارش گویای صنعت، محمد هادی علی احمدی، شهردارمنطقه، تخلیه غیرمجاز ضایعات ساختمانی در محدوده حریم را از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری دانست و افزود: خدمات رسانی به محدوده حریم و روستاها از سوی مدیریت شهری با هدف انسان دوستانه و تعامل با دیگر نهادها انجام می شود که در این راستا، به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست، اداره حریم شهرداری منطقه۱۳ با همکاری سازمان محیط زیست شهر تهران و استفاده از ظرفیت مشارکت شهروندان اقدام به ساماندهی و جمع آوری پسماند، خاک و نخاله های محدوده حریم منطقه کرد.
وی افزود: این اقدام، طی دو روز متوالی از طریق خاکبرداری با استفاده از ماشین آلاتی از قبیل کامیون و بابکت و همچنین پاکسازی محیطی با مشارکت شهروندان در طول مسیر کانال سرخه حصار به طول یک کیلومتر انجام شده است .
شهردار منطقه۱۳ اظهار داشت: طی عملیات مذکور حدود چهار تن خاک و نخاله جمع آوری و به مکان های مشخص شده و به بیرون از شهر منتقل شد.
وی هدف از اجرای این طرح را پاکسازی مسیر و معابر حریم از ضایعات خاک و نخاله، بهسازی مسیرها و ایجاد منظری زیبا و مناسب برای شهروندان عنوان کرد.
شهردار منطقه۱۳ با بیان اینکه یکی از مهمترین معضلات حریم شهری ریختن نخاله های ساختمانی است و این رفتار نادرست از یک طرف طبیعت و مسیر جاده ها را نازیبا می کند و از طرفی مشکلاتی را برای شهروندان به وجود می آورد یادآور شد : برپایی مانورهای محیط زیستی ، بازدید های میدانی و نظارت مستمر کارشناسان از اقداماتی است که برای مدیریت تخلیه های غیرمجاز و حفظ زیبایی سیمای عمومی حاشیه شهر انجام می شود و این اقدامات یک نگاه بازدارندگی برای افراد متخلف و حذف محیط های نازیبا از محدوده را دارد.