همزمان با ۱۸ دیماه، سالروز حمله نیروهای گارد شاهنشاهی به تظاهرات مردم مسلمان شهرری در واپسین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷، مراسم گرامیداشت چهار تن از شهدای این روز باحضور مردم و مسئولین و خانواده های معظم شهداء در مسجد فاطمیه سلام الله علیها شهرری برگزار شد.

به گزارش گویای صنعت، همزمان با ۱۸ دیماه، سالروز حمله نیروهای گارد شاهنشاهی به تظاهرات مردم مسلمان شهرری در واپسین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷، مراسم گرامیداشت چهار تن از شهدای این روز باحضور مردم و مسئولین و خانواده های معظم شهداء در مسجد فاطمیه سلام الله علیها شهرری برگزار شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم با اشاره به جایگاه رفیع شهدا در میان ملت عنوان کرد: عامل مهمی که در مرام و منش شهدای والامقام ما با تأسی به حضرت امام حسین علیه السلام تا ابد جلوه می کند، آگاهی و معرفت است. معرفت در معامله با خداوند متعال. شهدای ما بدنبال آزادی و آزاداندیشی مبتنی بر معرفت و شناخت بودند. آزادی که به انسان آگاهی می بخشد.

وی افزود: شهدای ما در سال ۵۷ تحت رهبری امام خمینی «ره» و با ایدئولوژی اسلامی و تفکراتی که ریشه در آموزه های اهل بیت علیهم السلام داشت ملت ایران را به آزادی رساندند. پس از پیروزی انقلاب نیز شهدای دفاع مقدس ما در برابر نیستی ها و بی عدالتی ها ایستادگی و مقاومت کردند.

باب الحوائجی ادامه داد: مکتب امام حسین علیه السلام مکتبی عمیق است. این تفکر که شهادت سیدالشهداء در یکروز اتفاق افتاد کاملا اشتباه است. این تفکر که قاتلین و محاربین حضرت از انسان های عامی و سطح پایین جامعه بودند به نوعی ساده انگاری است. اکثریت آنها از افراد متدین جامعه در آن دوران بودند که راه را گم کرده و از مسیر ولایت خارج گردیدند.

وی افزود: امروز تشخیص راه درست از نادرست اهمیت دارد. شهدای ما با آگاهی و معرفتی که کسب نمودند راه ثواب را انتخاب کردند. امروز دوگانه اسلامیت و صهیونیست در دنیا شکل گرفته است. استکبار جهانی با سردمداری شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل جنایتکار درحال طراحی هستند برای دور کردن جوانان ما از تفکرات و راه انقلاب. هزینه می کنند برای جدا نمودن جوانان ما از راه و سیره شهدا.

معاون استاندار تهران ادامه داد: دشمنان از تفکر و راه شما ملت عزیز ایران هراس دارند. زیرا تفکر شما تفکر عاشورایی است و عاشورا یعنی آگاهی بخشی و معرفت. دعوای امروز ما با دشمنان دعوای دین و شریعت است. استکبار از انتشار اسلام واقعی هراس دارد. اگر دشمنان شهید سلیمانی عزیز ما را در آسمان و زمین به شهادت می رسانند به همین دلیل است که سردار دلها سفیر انتشار اسلام ناب محمدی در سطح جهان بود.

باب الحوائجی گفت: وظیفه امروز ما حراست و پاسداشت راه و سیره شهدا و دفاع از دستاوردهای نظام و اجرای فرامین امامین انقلاب است‌. مهمترین موضوع پیش رو برگزاری انتخابات یازدهم اسفندماه است که انشاالله ملت شریف ایران با بصیرت و معرفت بار دیگر با تمام توان به صحنه آمده و با انتخابی صحیح و از روی آگاهی و شناخت موجب سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی و یأس و نا امیدی دشمنان خواهند شد.