شهردار منطقه۹ از  بررسی  و ارزیابی ریسک های ایمنی ، بهداشت شغلی و خطرات محیط کار  در ساختمان‌ منطقه و نواحی خبر داد.

به گزارش گویای صنعت، سیدمحمد رحیم رتضوی شهردار منطقه؛ با تاکید بر بهداشت شغلی و خطرات محیط کار گفت: بطور معمول در محیط کار، خطرات بسیار و فراوانی مورد شناسایی قرار می گیرند که با توجه به محدودیت منابع و زمان، می بایستی ابتدا خطرات مهم تر کنترل شده و در مراحل بعدی به سایر خطرات پرداخته شود.

مرتضوی بیان کرد: ارزیابی ریسک کمک می نماید تا اولویت خود را در مبحث ایمنی به درستی شناسایی نموده و در تخصیص منابع به دقت عمل کرد تا بیشترین تاثیر در سیستم مدیریت ایمنی پدیدار شود.

وی افزود:ارزیابی ریسک یک فرآیند جمع آوری اطلاعات برای اتخاذ تصمیمات علمی و شفاف جهت تعیین سطح ریسک مربوط به یک خطر است و یک روش ساختار یافته و سیستماتیک برای شناسایی خطرات و برآورد ریسک برای رتبه بندی تصمیمات جهت کاهش ریسک به یک سطح قابل قبول است.

در این پروسه  پس از ارزیابی ریسک، یک پرونده مستند از یافته ‌ها، کنترل ‌ها، جدول زمانی و غیره  تهیه می گردد و به واحد های مربوطه جهت رفع  و یا کاهش خطرات با ریسک بالا ابلاغ و خطرات به طور منظم بررسی می شود تا  اگر تغییراتی در تجهیزات، فرآیندها، رویه ‌ها، خط‌مشی ‌ها، قوانین، یا افراد و غیره ایجاد شود، ارزیابی‌ های ریسک مجددا بررسی، ثبت و ابلاغ می شود.