فرمانده انتظامی خوزستان با بیان این‌که در اربعین امسال صدور گذرنامه زیارتی را با کشور عراق توافق کردیم، گفت: باتوجه به این‌که صدور این نوع گذرنامه راحت‌تر و در دسترس‌تر برای مردم بود، ظرف ۴۸ ساعت گذر زیارتی در اختیار مردم قرار می‌گرفت و بر همین اساس نیز ما بیش از ۹۸ هزار گذرنامه برای مردم صادر کردیم.

به گزارش گویای صنعت،سردار سیدمحمود میرفیضی گفت: امسال توفیقی شد تا ما خادمان زائران اباعبدالله باشیم و افتخار می‌کنیم به این خادم بودن خودمان. الحمدالله امسال با اقدامات خوبی که در سطح استان چه در موضوع زیرساختی و چه اقداماتی که مربوط به پلیس بود اجرا شد، خدمت‌های خوبی به صورت دلی به زوار ارائه شد و توانستیم آن دینی که باید برای زوار انجام می‌دادیم انجام بدهیم.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به افتخار خوزستان در داشتن ۲ مرز برای خدمت‌رسانی به زائران افزود: خیلی از همکاران ما در سخت‌ترین شرایط جغرافیایی و محیطی استان خدمت‌رسانی کردند و این خدمت‌رسانی از ابتدای ورود زوار به استان خوزستان تا استقرار در دو مرز شلمچه و چذابه بود.

او اظهار کرد: یک فرقی که امسال با سال‌های گذشته داشت این بود که پلیس براساس داده کاری از یک سری سامانه‌های هوشمندسازی و سناریوی جدید استفاده کرد تا سطح تماس مردم و زائران با پلیس و مراکز مرتبط کمتر بشود و از طرفی تسهیل در روان‌سازی صورت بگیرد و کمترین مشکل، چه از نظر ایستایی و چه از نظر حمل و نقل جاده‌ای، برای زائران باشد

میرفیضی بیان کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که می‌توان اشاره کرد موضوع صدور گذرنامه است که گذرنامه عادی را صادر می‌کردیم؛ اما اقداماتی که انجام شد ما توانستیم با کشور عراق گذرنامه زیارتی را توافق کنیم که هم صدورش راحت‌تر بود و هم در دسترس‌تر و راحت‌تر برای مردم بود به گونه‌ای که ظرف ۴۸ ساعت گذر زیارتی در اختیار مردم قرار می‌گرفت و برهمین اساس نیز ما بیش از ۹۸ هزار گذرنامه برای مردم صادر کردیم.

او با بیان اینکه در سال گذشته مردم باید به پلیس به علاوه ۱۰ می‌رفتند، اما با راه‌اندازی نرم‌افزار پلیس من این محدودیت زمانی و مکانی از بین رفت، افزود: در حوزه راه‌ها ما ۶۲۰ کیلومتر گشت پلیس راه را در طول مسیر قرار دادیم؛ امسال ابتکاری عملی انجام شد و آن هم اینکه خود مردم درگیر برخی از مشکلات سنوات قبل اربعین، چون راه‌ها شدند؛ ما حتی دهیارها را آوردیم تا به عنوان همیار پلیس هم، در راهنمایی و رانندگی با ما همکاری کنند هم موکب برای زائران در مسیر برگشت قرار دهند تا رانندگان زوار خستگی سفر را از تن بیرون کنند و هم هشدارهایی را به مردم بدهند که این باعث شد ما نزدیک به ۲۲ درصد کاهش کشته در تصادفات داشته باشیم.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به این سخن سردار رادان «که امام حسین (ع) کارفرماست و ما پیمانکار هستیم»، گفت: آنچه که ما پیمان داریم با امام حسین خدمت به زوار امام حسین است و ما باید بیشترین خدمت را به ضعیف‌ترین زائران ارائه بدهیم و زائران ضعیف ما هم بیشتر اتباع هستند که سه روز در راه بودند تا به مرز رسیدند؛ ما بیش از ۵۰ هزار گذرنامه برای زوار اتباع صادر کردیم و این یک افتخار است برای خوزستان که همه زوار اتباع از خوزستان عبور بکنند و ما رضایتمندی بسیاری هم درخصوص زوار اتباع خارجی و هم زوار ایرانی داشتیم.

او با اشاره به حضور ۳۰۰ واحد گشتی در ۲ منطقه تصریح کرد: در حوزه سرقت ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم ضمن این‌که در حوزه وظیفه عمومی ۷۳۰۰ مورد به مشمولان، دانشجویان، طلاب و… خدمات‌رسانی ارائه شد. در حوزه فعالیت معاونت اجتماعی ما بیش از ۴۴۰ مورد کلیپ، موشن گرافیک، فتوتیتر، خبر، مصاحبه، پادکست و… به مردم ارائه کردیم تا مردم با رعایت توصیه‌ها و هشدارها در تردد خود تسهیل بیشتری داشته باشند.

میرفیضی اظهار کرد: آن‌چه که برای مهم است افزایش رضایتمندی مردم است و هرچه رضایتمندی بیشتر باشد ما بیشتر کار کرده‌ایم؛ افتخار ما این است که خادم مردم هستیم، مخصوصاً در استان خوزستان افتخار ما این است که خادم بهترین مردم ایران هستیم.

او همچنین در خصوص طرح سجاد گفت: امسال یکی از اقدامات ویژه پلیس طرح سجاد بود تا کمترین ایستایی را داشته باشیم. این طرح در واقع همکاری گذرنامه ما و کشور عراق بود تا اقدامات به صورت برخط انجام گیرد و معروف شد به طرح ثانیه؛ چراکه ما ظرف چهار ثانیه گذرنامه را مهر می‌کردیم و عبور می‌کردند و در کشور عراق هم کنترل می‌شد.