شهردار منطقه 17 با اشاره به اجرای ویژه برنامه های فرهنگی، آئینی و مذهبی عزای سید و سالار شهیدان در سطح منطقه، گفت: این ویژه برنامه ها با محوریت «تبیین و پیاده سازی فرهنگ حسینی در سبک زندگی شهروندان» است.

به گزارش گویای صنعت، رضا سیفی شهردار منطقه با اشاره به ویژه برنامه های فرهنگی، آئینی و مذهبی عزای سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)، گفت: این ویژه برنامه ها با محوریت «تبیین و پیاده سازی فرهنگ حسینی در سبک زندگی شهروندان» است.

شهردار منطقه ۱۷ افزود: معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه به رسم هر سال در راستای تعظیم و تکریم شعائر اسلامی با محوریت آموزه های متعالی قیام عاشورایی ابا عبدالله الحسین (ع)، علاوه بر فضاسازی و سیاه پوش کردن سطح منطقه، اقداماتی از جمله اطلاع رسانی، تبلیغات، تأمین بنر، برپایی سازه و پذیرایی به حمایت از هیئات و مواکب و مشارکت در اجرای برنامه های مذهبی می پردازد.
سیفی با اشاره به تسهیل و حمایت از هیئات در طول ایام عزاداری سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: با حمایت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، دسته های عزاداری در طول دهه اول محرم در سطح منطقه به عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواهند پرداخت.
وی گفت: در طول دهه اول و دوم محرم و با همکاری هیئت های مردمی، چایخانه محبان الرضا(ع) در خیابان مسجد به توزیع چای، شربت و نذورات شهروندان در میان شهروندان منطقه خواهد پرداخت .
شهردار منطقه ۱۷ با تأکید بر اهمیت احیاء و حفظ آئین و رسوم سنتی و مردمی عزاداری حسینی در منطقه خاطرنشان کرد: طی دهه اول محرم مراسم تعزیه خوانی هر روز از ساعت ۱۸ در خیابان مسجد، جنب کلانتری ۱۶۱ و مراسم چهارپایه خوانی و دمام زنی از روز اول محرم تا سوم امام حسین (ع) هر روز از ساعت ۱۷ در سطح منطقه میزبان عاشقان حسینی خواهد بود.