موسوی گفت: باتوجه به بیانیه گام دوم انقلاب، ما می توانیم عصاره فرمایشات مقام معظم رهبری در این دوره در خصوص دانشگاه خلاصه کنیم.

به گزارش گویای صنعت، صبح امروز دوشنبه ۴دی ماه ۱۴۰۲ همایش ملی باز آفرینی شهری ، ایمنی و مدیریت بحران در محل سالن همایش سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران و در بیستمین سالگرد زلزله بم برگزارشد؛ در این همایش دکتر موسوی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق (شهر قیامدشت)، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی، دکتر چمران رئیس شورای شهر تهران، قدرت الله محمدی مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، مهدی هدایت مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران و مسئولان شهری حضور داشتند.

در حاشیه مراسم دکتر علی موسوی اصل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق گفت: خداوندا شاکریم که توفیق برگزاری همایش ملی بازآفرینی شهری، ایمنی و مدیریت بحران را به دانشگاه آزاد اسلامی عنایت کرد.

وی افزود: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، ما می توانیم عصاره فرمایشات مقام معظم رهبری در این دوره در خصوص دانشگاه خلاصه کنیم.

دکتر موسوی اصل تاکید کرد: دانشگاهی، دانشگاه پویا و اثرگذار است که نسبت به محیط پیرامونی و جامعه خودش در مرحله اول دغدغه مند و در مرحله دوم گره گشا و مسئله محور باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق اظهار کرد: بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه، پژوهش های دانشگاهی در سطح دانشجویان تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد، دکتری و مقالات پژوهشی اساتید را برای حل مشکل و مسئله ای از مسائل کشور جهت دهی کردیم.

وی افزود: این همایش، ماحصل صدها، پروژه علمی تحقیقاتی دانشجویان و اساتید کشور که به عنوان یاریگر علمی و بازوی مسئولین شهری و کشوری به حل مسائل کشور پرداختند.

دکتر موسوی اصل اذعان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق برنامه علمی را رسالت خودش می داند، که برای حل مسئله بحران های طبیعی و زیستی در کشور پژوهش و تحقیق کند.

دکتر علی موسوی اصل با بیان اینکه دانشجویان و اساتید به عنوان‌ اولین اقشار جامعه با پژوهش های خود در حل مسائل کشوری گام بر می دارند، تصریح کرد: اگر سازمانی نیاز به پژوهش و کار علمی در جهت رفع معضل داشت، دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی آن را دارد که پژوهش های بسیاری از اساتید و دانشجویان را در اختیارشان بگذاریم که کار عالمانه برای حل مشکلات رواج پیدا کند.