شهردار منطقه۱۳ از استقرار دومین موکب تخصصی کودک و نوجوان در مساحتی به وسعت ۲۰ هزار متر مربع در عمود ۷۰۰ طریق الحسین(ع) خبر داد.

به گزارش گویای صنعت، محمدهادی علی احمدی، شهردارمنطقه با اشاره به فعالیت موکب بین المللی محبان الرضا (ع) با مشارکت ابناءالحسین و محوریت حوزه اجتماعی و فرهنگی گفت: ماهیت کلی موکب با دو محور گفتمان مقاومت و فرهنگی طراحی شده که به مسئله فلسطین و قدس، فرهنگی تبلیغی ویژه مخاطب بزرگسال و فرهنگی تربیتی ویژه مخاطب کودک و نوجوان می پردازد.
وی افزود: در بخش فرهنگی تربیتی ویژه مخاطب کودک و نوجوان، نمادهای دیداری قدس و طوفان الاقصی ارائه می شود.
شهردار منطقه۱۳ با اشاره به فعالیت ۵۶ غرفه در موکب بین المللی شهرداری منطقه۱۳ در پیاده روی اربعین اظهار داشت: ۱۳ غرفه کودک و ۱۰ غرفه کودک بین الملل در موکب شهرداری منطقه ۱۳ در مسیر پیاده روی اربعین واقع در عمود ۷۰۷ فعالیت می کند.
وی ادامه داد : یکی از ایستگاه های موکب منطقه۱۳ با عنوان مادر و کودک، آماده خدمت رسانی به مادرانی می باشد که نیاز به استراحت دارند و بقیه ایستگاه به موضوعات بین الملل و تبلیغات، سلامت و پزشکی با پزشک و پرستاران ایرانی، مشاوره مذهبی، تربیتی، خدمات طب سنتی و ماساژ به زائران، خدمات تعمیر کالسکه کودک، آرایشگاه مردانه اختصاص دارد.
شهردارمنطقه۱۳ تصریح کرد:کشورهای مشارکت کننده در بخش رویداد فرهنگی جهت تبادل فرهنگ اربعین شامل کشور عراق با اعزام گروه های مختلف با فعالیت حول محور مقاومت با محوریت کار تبلیغات فعالیت می کنند.
محمدهادی علی احمدی به برپایی استیج فعال فرهنگی در مسیر پیاده ر وی اربعین واقع در عمود ۷۰۰ اشاره کرد و گفت: این استیج در کنار غرفه های این منطقه به طور روزانه با دعوت از نخبگان در پنل گفتگوی مذهبی، فرهنگی، اجرای نمایش، سخنرانی،اجرای سرود، مداحی و…. فعالیت می کند.
وی یادآور شد: همچنین، شهربازی به مساحت ۵ هزار متر مربع با اسباب بازی های متنوع ویژه کودکان نیز تدارک دیده شده تا کودکان در این ایام بتوانند اوقات فراغت خود را سپری کنند.
شهردارمنطقه۱۳ یادآور شد: هچنین در موکب بزرگ منطقه۱۳ نیز از خادمان و زائران با طبخ و تهیه ناهار، شام و میان وعده پذیرایی می شود و محلی نیز برای اسکان برادران و خواهران خادمان حسینی و زائران در نظر گرفته شده است.
همچنین خادمان شهرداری منطقه۱۳ در حوزه خدمات شهری و محیط زیست نیز به طور مستمر به ارائه خدمات در عمود ۱ تا ۷۰۷ می پردازند.