مادر شهیدان فناخسرو با حضور در آیین بازگشایی مدارس، خطاب به دانش آموزان هنرستان پسرانه کمال الملک از آنها خواست به عنوان مادر همه آنها و آنها همه فرزندان او باشند که با استقبال دانش آموزان همراه شد.

به گزارش گویای صنعت،اولین روز سال تحصیلی جدید با برگزاری آیین بازگشایی مدارس و با حضور مجتبی ذاکریان فرماندار شمیرانات، سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حمیدرضا عباسی سرپرست آموزش و پرورش منطقه یک، سرهنگ صادق ضرونی سرکلانتر یکم فاتب ،خانواده‌های معظم شهدا، دانش آموزان هنرستان کمال الملک تجریش و…، با زدن زنگ مدرسه آغاز شد.

ذاکریان فرماندار شمیرانات در این مراسم سال جدید را سال پیشرفت و بالندگی همه دانش آموزان دانست و از آنها خواست تا با کسب علم و دانش اندوزی قدرت تشخیص خود را ارتقا دهند تا بتوانند در گذرگاه‌ها و دوراهی‌ها، مسیر درست را پیدا کنند و در سمت درست تاریخ بایستند و یاد و خاطره شهدا را که برای حفظ کشور از جان و مال خود گذشتند همیشه گرامی بدارند.

صارمی معاون شهردار تهران نیز روز اول مهر را روز طلوع دانایی دانست و با اشاره به ذخایر طبیعی کشورمان که جز کشورهای برتر در نفت، گاز، عناصر معدنی، گونه‌های گیاهی و … هستیم گفت: آینده بر اساس علم رقم خواهد خورد و شما با کسب دانش سهم بزرگی در آینده کشور دارید.

او با اشاره به اقدامات شهرداری برای سال تحصیلی جدید و روز اول مهر افزود: تمام معابر منتهی به مدارس ساماندهی و بهسازی شد و امروز برای گذران روزی بی‌خطر و آرام برای دانش آموزان و خانواده‌ها بیش از ۱۰۰ هزار مانیتور در حال رصد معابر شهری بودند و وضعیت راه را مرتب پایش و هرگونه ترافیک، با حضور نیروهای راهور رفع شد.

سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک نیز با زدن زنگ مدرسه آغاز سال تحصیلی جدید را به همه دانش آموزان تبریک و برای آنها سالی پرنشاط با علم و دانش آرزو کرد.