سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به تجربه اهدای خون کریستیانو رونالدو، علیرضا بیرانوند و وحید امیری بر نقش ورزشکاران در فرهنگسازی اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش  گویای صنعت، دکتر بشیر حاجی بیگی در آستانه دیدار مهم پرسپولیس ایران و النصر عربستان در رقابتهای جام قهرمانان باشگاههای آسیا، اظهار کرد: یکی از نکات مهم و قابل پردازش در این مسابقه، حضور ورزشکارانی است که در کنار ورزش حرفه ای، مسئولیت های اجتماعی خود را نسبت به بیماران در اولویت قرار داده اند.
وی افزود: کریستیانو رونالدو بازیکن تیم النصر عربستان و یکی از اسطوره های تاریخ فوتبال دنیا، طی سالهای اخیر به عنوان یک اهداکننده خون در انجام اقدامات فرهنگساز برای نشان دادن اهمیت این کار نجات بخش در دنیا پیشقدم بوده و پویش های بزرگی با محوریت اهدای خون را پایه گذاری کرده است.
سخنگوی سازمان انتقال خون در ادامه افزود: البته ورزشکاران ایرانی هم با خود مراقبتی و حفظ سلامت جسمی خود به صورت مستمر در صف داوطلبان اهدای خون حاضر می شوند و علیرضا بیرانوند و وحید امیری بازیکنان تیم پرسپولیس نیز از آن دسته ورزشکارانی هستند که نسبت به وظایف اجتماعی و انسانی خود در قبال بیماران نیازمند به خون، دغدغه مند هستند.
وی در پایان گفت: ضمن آرزوی موفقیت برای نماینده فوتبال ایران در این بازی مهم، از جوانان ورزشکار و ورزشدوست می خواهم به زوایای ارزشمند زندگی این فوتبالیست های محبوب نیز توجه کنند و کار انسان دوستانه و نجات بخش اهدای خون را یک مسئولیت و تعهد انسانی بدانند تا ان شاالله شاهد افزایش مشارکت جوانان به ویژه بانوان در مراکز اهدای خون باشیم.