سرهنگ مومنی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 2 میلیون خودروی فاقد معاینه فنی اعمال قانون شده اند.

به گزارش گویای صنعت، سرهنگ احسان مومنی گفت : پلیس راهور تهران بزرگ در بحث کاهش آلودگی هوا از ابتدای سال برنامه و تمهیدات ویژه ای داشته است .
وی افزود : در همین راستا از ابتدای سال جاری بیش از ۲ میلیون اعمال قانون خودروی فاقد معاینه فنی را در سطح معابر شهر تهران داشته ایم .
سرهنگ مومنی گفت : همچنین از ابتدای سال بیش از ۲۴ هزار دستگاه خودروی دودزا نیز اعمال قانون شده اند .
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : از اواسط مهر ماه هم طرح ابطال معاینه فنی خودروهای دودزا شروع شد که بالغ بر ۶ هزار دستگاه خودرویی که دارای معاینه فنی بودند ولی در مرور زمان شرایط معاینه فنی خود را از دست داده بودند معاینه فنی آنها توسط همکاران بنده ابطال گردید و مجددا روانه تعمیرگاهها شدند تا پس از تعمیر خودرو و رفع آلودگی به ستاد های معاینه فنی مراجعه و نسبت به دریافت آن اقدام نمایند .
سرهنگ مومنی اذعان داشت : در هفته ای که پشت سر گذاشتیم با توجه به مصوبات کمیته آلودگی هوای تهران ، پلیس راهور تهران بزرگ برخورد با خودروهای دود زا و فاقد معاینه فنی را به صورت ویژه پیگری کرده و این هفته توسط دوربین های ثبت تخلف حدود ۱۳هزار دستگاه وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی جریمه و ۱۷۰۰ دستگاه خودروی دودزا اعمال قانون و ۱۵۰۰ دستگاه خودرویی که دارای معاینه فنی بوده ولی شرایط خود را از دست داده و دودزا بودند ، معاینه فنی آنها نیز ابطال گردید.