فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: باتوجه به شرایط ویژه ای که جهان و بویژه منطقه خاورمیانه با آن روبرو است امسال روز استکبارستیزی معنا و کارکرد خاص تر و بیشتری خواهد داشت. زیرا درحال حاضر مستکبرین عالم نمود و ظهور بیشتری داشته و جنایات بی سابقه ای توسط آنها درحال رقم خوردن می باشد.

به گزارش گویای صنعت، صبح امروز یکشنبه ۲۹ مهرماه یکصد و هجدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهرری و باحضور مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و سایر اعضا در محل سالن جلسات شهدای مدافع حرم ساختمان فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در این نشست در سخنانی با گرامیداشت فرارسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش، عنوان کرد: روز ۱۳ آبانماه در تقویم انقلاب اسلامی روز بسیار مهم و پر معنایی است. یک‌ وجه آن روز دانش آموز است که فرصتی است برای گرامیداشت آینده سازان کشور، وجه دوم آن نیز استکبارستیزی و اعلام برائت از مستکبرین و زورگویان جهانی است.

وی افزود: باتوجه به شرایط ویژه ای که جهان و بویژه منطقه خاورمیانه با آن روبرو است امسال روز استکبارستیزی معنا و کارکرد خاص تر و بیشتری خواهد داشت. زیرا درحال حاضر مستکبرین عالم نمود و ظهور بیشتری داشته و جنایات بی سابقه ای توسط آنها درحال رقم خوردن می باشد. به همین دلیل بر همه ما واجب است که در روز ۱۳ آبان باحضور دشمن شکن خود همانند سالهای گذشته پیام ایستادگی و استقامت را به جهانیان منتقل نماییم.

باب الحوائجی ادامه داد: همگان شاهد هستند که رؤسای جمهور و رهبران کشورهای استکباری و ظالم در اتاق های امن پنهان شده اند. اما ولی امر مسلمین جهان و فرمانده کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز در جمعه نصر پیشاپیش لشگریان انقلابی و ولایتمدار خود آنچنان با عظمت و اقتدار حاضر شده و خطبه های سراسر نور و امید را بیان فرمودند‌. همین ایام مانند ۱۳ آبان و جمعه نصر است که موجب ترس و ذلت دشمنان می شود.

وی افزود: دشمنان نظاره کردند که با ترور و شهادت اشخاصی همچون سیدحسن نصرالله، اسماعیل هنیه و یحیی سنوار مقاومت پابرجا مانده است. زیرا تفکر و اعتقاد قابل ترور نمی باشد. ایران اسلامی نیز بر اعتقاد خود مبنی بر حمایت از محور مقاومت پابرجا و استوار بوده و این امر را به جهانیان اعلام و اثبات نموده است. پس ما نیز باید امسال روز ۱۳ آبان را بصورت اعتقادی و خاص تر برنامه ریزی نماییم و حضور در تجمعات و راهپیمایی ها را محدود به قشر دانش آموزان نکنیم.

معاون استاندار تهران اضافه کرد: یکی از نیازهای ما در شهرستان تشکیل اتاق تعیین وضعیت فرهنگی است‌. محلی برای شناسایی فرصت های نرم افزاری و سخت افزاری در سطح شهرها و روستاهای تابعه. اما نکته مهم تر برنامه ریزی مناسب و طراحی مطلوب برای بهره برداری از امکانات موجود است. یعنی اینکه ما در شهرستان بیش از ۳۵۰ مسجد داریم که یک فرصت و ظرفیت است. اما بهره برداری از این ظرفیت منوط به برنامه ریزی و طراحی مناسبی است که بتوانیم بهترین نتیجه ممکن را کسب نماییم.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان گفت: انشاالله امسال نیز با لطف خداوند متعال و عنایات خاصه اهل بیت «ع» و با برنامه ریزی مناسب کلیه دستگاه ها در روز ۱۳ آبان شاهد برگزاری راهپیمایی های باشکوه و دشمن شکن در سطح شهرستان خواهیم بود و پیام عظمت، اقتدار و ولایتمداری خود را به تمامی جهانیان صادر و استکبارستیزی و مقاومت ملت قهرمان ایران در برابر نظام سلطه را به صهیونیسم رو به اضمحلال جهانی و حامیان پست آن اعلام خواهیم کرد.